Sēra saturs degvielā pat 400 reižu pārsniedz Eiropā pieļaujamo 0
Novembra beigās neatkarīga pētnieciskās žurnālistikas organizācija “SourceMaterial”, kas bāzēta Londonā, publicēja savu jaunāko pētījumu par netīrās degvielas plūsmām no Eiropas uz Āfriku.
Žurnāliste Džesa Staufenberga no “SourceMaterial” stāstīja, ka veidoja turpinājumu pētījumam, kuru 2016. gadā publicēja Šveices nevalstiskā organizācija “Public Eye”.
Toreiz pētnieki atklāja, kā starptautiski uzņēmumi “Vitol”, “Trafigura” un citi regulāri izmanto Āfrikas neelastīgos standartus, lai optimizētu peļņu uz miljoniem afrikāņu veselības rēķina un piegādātu Āfrikai toksisku degvielu. Šajā pētījumā ir runa par starptautisko “Vitol” grupu, kuras galvenā mītne atrodas Šveicē, Ženēvā.
“Public Eye” izpētīja patieso sēra saturu degvielā astoņās Āfrikas valstīs un atklāja, ka tas par gandrīz 400 reizēm pārsniedz Eiropā atļauto līmeni. Pētnieki toreiz degvielā atklāja arī citas cilvēka veselībai kaitīgas vielas, piemēram, benzolu. Projekts ildzis vairākus gadus. Šogad “SourceMaterial” savāca paraugus no benzīna sūkņiem Lagosas centrā un nosūtīja tos uz laboratoriju pārbaudīt. “Testi rādīja, ka degvielā sēra saturs bija līdz pat 800 daļām uz miljonu,” pastāstīja Džesa.
“Dažās degvielas stacijās šis rādītājs bija nedaudz zemāks, bet nevienā no testiem nebija mazāk par 200 daļām uz miljonu.”
Džesa stāsta, ka Nigērijas valdība kopš šīs vasaras beigām ir noteikusi, ka valstī degvielai atļautajam sēra saturam ir jābūt ne vairāk kā 50 daļām uz miljonu, tomēr tirgū aizvien ir pieejama daudz toksiskāka degviela.