“Mammai pienākusi rinda uz izmeklējumu, bet viņa jau trīs gadus viņsaulē,” sieviete nesaprot, kā tas iespējams 0
“Labdien, Hosam Abu Meri, man zvana reģionālā slimnīca un paziņo, ka mammai pienākusi rinda uz izmeklējumu. Mamma 3.5 gadus vairs nav šajā saulē. Tā tiek uzturētas rindas uz izmeklējumiem? Slimnīca teica, ka viņiem nav pieejama šāda informācija, ka cilvēka vairs nav,” savā X profilā raksta kāda sieviete.
Labdien, @H_AbuMeri @veselibasmin man zvana reģionālā slimnīca un paziņo, ka mammai pienākusi rinda uz izmeklējumu. Mamma 3.5 gadus vairs nav šajā saulē.
Tā tiek uzturētas rindas uz izmeklējumiem?
Slimnīca teica, ka viņiem nav pieejama šāda informācija, ka cilvēka vairs nav😵💫— Redzaina 🇱🇻 (@ugunsdrosa) January 16, 2025
LA.LV. jau iepriekš ir uzdevis Nacionālajam veselības dienestam jautājumu par šādām situācijām. Kā notiek informācijas aprite sistēmās un vai netiek domāts par to, kā to pilnveidot?
“Iedzīvotāja nāves gadījumā tiek saņemta informācija par miršanas faktu un Valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu saņēmēju reģistrā (turpmāk – reģistrs) notiek datu izmaiņas. Pierakstus pakalpojumu saņemšanai veic un uzrauga pašas ārstniecības iestādes. Iespējams kāda iemesla dēļ nav ņemta vērā informācija no iepriekš minētā reģistra. Lai saņemtu detalizētāku skaidrojumu par to, kā tiek veikta pierakstu datu uzraudzība un pieraksta rindā esošo iedzīvotāju apziņošana, aicinu sazināties ar slimnīcas pārstāvi.”
Jautājām arī par to, kāpēc medikamentus pilnvarotā persona var iegādāties jau pēc tuvinieka nāves: “Izrakstītās e-receptes zāles aptiekā var saņemt tikai pats iedzīvotājs, kuram recepte ir izrakstīta, vai arī E-veselības sistēmā deleģēts pārstāvis, ja iedzīvotājs šādu deleģēšanu bija veicis. Citas personas nevar aptiekā izmantot iedzīvotājam izrakstīto e-recepti gan viņa dzīves laikā, gan viņa nāves gadījumā. Vienlaikus situācijas aprakstu un aicinājumu izvērtēt šādu e-recepšu apturēšanu esmu nosūtījusi NVD E-veselības sistēmas kolēģiem.”
Dienestā arī norāda, ka nepareizi izņemti medikamenti no valsts līdzekļiem netiktu finansēti un, visticamāk, tos nemaz nebūtu iespējams izņemt, lai gan sistēmā tie kādu brīdi joprojām uzrādās.
Savs viedoklis ir arī soctīklotājiem.
Rinda garāka par 3,5 gadiem 😶, jo pieteicās, kad vēl bija kopā ar mums.
Lieki teikt, ka biju "izsista" pēc šī zvana.— Redzaina 🇱🇻 (@ugunsdrosa) January 16, 2025
Rinda garāka par 3,5 gadiem 😶, jo pieteicās, kad vēl bija kopā ar mums.
Lieki teikt, ka biju "izsista" pēc šī zvana.— Redzaina 🇱🇻 (@ugunsdrosa) January 16, 2025
Mūsdienu tehnoloģiju laikmetā valsts iestādes nevar savienoties tīklā un iegūt info. Abrīnojami.
— Ivukins (@ivukins) January 16, 2025
Nu kā slimnīcai var nebūt pieejama informācija? Bankai tas ir zināms, jo kontu noslēdz, elektrība un gāze, un namu pārvaldnieks sūta rēķinu ne vairs personai, bet nosacītajam mantiniekam un aicina noslēgt jaunu līgumu. Ne jau manuāli tas tiek pārbaudīts.
— doronike (@KlavinaDiana) January 16, 2025
Tā ir problēma visā valsts pārvaldē, ka katrai vajadzībai ir izdirsta sava sistēma, kuras savā starpā nesadzīvo vai tās tehniski nevar paplašināt. Pēc tam tiek tērēts kosmoss katras sistēmas uzturēšanai, bet tāpat miroņus aicina uz procedūrām.
— Skaidris (@Umatnieks) January 16, 2025
Cik atceros, tad persona pēc miršanas fakta vairs nav persona. Tādēļ attiecībā uz mirušajiem, manuprāt, šis fakts nebūtu slēpjams un sargājams. Normāli būtu, ja ikviens (ne tikai iestādes) pēc personas koda varētu iedz. reģistrā pārliecināties vai persona dzīva/mirusi.
— Eivars Ēre (@juris_muris) January 16, 2025
Cik atceros, tad persona pēc miršanas fakta vairs nav persona. Tādēļ attiecībā uz mirušajiem, manuprāt, šis fakts nebūtu slēpjams un sargājams. Normāli būtu, ja ikviens (ne tikai iestādes) pēc personas koda varētu iedz. reģistrā pārliecināties vai persona dzīva/mirusi.
— Eivars Ēre (@juris_muris) January 16, 2025