Mākslīgais intelekts – uzņēmumu draugs nevis ienaidnieks 0
Ar šādu atziņu tika aizvadīta septītā mākslīgā intelekta un e-komercijas konference “ECOM21”, kas Rīgā pulcēja vairāk nekā 300 uzņēmējus, ekspertus, jaunuzņēmumus un investorus, lai diskutētu par mākslīgā intelekta izmantošanu uzņēmējdarbībā.
Joprojām popkultūras stereotipi
“Mākslīgais intelekts nav kaut kas revolucionārs, noslēpumains vai biedējošs, tā pirmsākumi meklējami vairāk nekā 70 gadus senā pagātnē, un tā dramatizācija ir popkultūras stereotipu sekas.
Ir tik daudz veidu kā roboti un mašīnas spēj mums palīdzēt, un tuvākajā nākotnē mūsu sadarbība būs vēl svarīgāka kā jebkad – kāpēc mēs joprojām no tiem baidāmies?” ar šādu retorisku jautājumu konferenci atklāja zinātņu doktors Ivans Jamščikovs, mākslīgā intelekta pētnieks Maksa Planka Institūtā Leipcigā un “Creaited Labs” dibinātājs.
Neskatoties uz dažādiem stereotipiem, aizvien vairāk uzņēmumu vēlas ieviest mākslīgā intelekta risinājumus un inovācijas dažādos procesos, bet bieži vien saskaras ar negatīviem rezultātiem un lēnu projekta attīstību.
Kā lieliem uzņēmumiem veiksmīgi sadarboties ar jaunuzņēmumiem un ieviest mākslīgā intelekta un digitālas inovācijas savā ikdienā?
Raimonds Kulbergs, jaunuzņēmumu izaugsmes kompānijas “Salto” un latviešu jaunuzņēmumu veiksmes stāsta “Funderful” dibinātājs min vairākas galvenās atziņas, kuras būtu jāņem vērā, lai nodrošinātu inovācijām labvēlīgu augsni arī lielās korporācijās.
Nepieciešams ārējais impulss
Inovācija nevar notikt tikai iekšēji, stabilai attīstībai ir nepieciešams arī ārējs impulss un atbalsts.
Kamēr esošie uzņēmuma darbinieki var iesaistīties procesos kā padomdevēji, galvenajam virzītājspēkam jābūt no ārpuses, tādēļ jāpiesaista pieredzējuši jaunuzņēmumu līderi un vadītāji, kas spēj uz dažādām problēmām paskatīties no cita skatupunkta un izmantot savu esoši pieredzi, lai izstrādātu dažādus risinājumus.
Ieviešot inovācijas procesus, ir svarīgi, lai visi projekta soļi tiktu apspriesti ar tiešo uzņēmuma vadītāju. Jo mazāks ir atbildīgo un iesaistīto loks, jo ātrāk dažādi procesi spēs virzīties uz priekšu.
Jānodrošina budžets
Kā motivēt cilvēkus, kas uzņēmušies ieviest šīs inovācijas lielos uzņēmumos? Jānodrošina vismaz 12 mēnešu budžets, lai naudas esamība vai neesamība neradītu spiedienu, un iesaistītie cilvēki varētu koncentrēties tikai uz darāmo darbu un projekta attīstību. Bonusu vai prēmiju vietā jādod iespēja iegādāties akcijas jaunajā projektā.
Inovāciju attīstībai biznesā svarīga arī labvēlīga un veicinoša likumu sistēma un dažādi ārējie apstākļi.
Sadarbojoties ar Latvijas Investīciju attīstības aģentūru (LIAA), pirmo reizi “ECOM21” pastāvēšanas vēsturē foruma laikā bija iespējams iepazīties arī ar veiksmīgākajiem vietējiem un starptautiskajiem jaunuzņēmumiem mākslīgā intelekta jomā. “LOVAT”, “ASYA”, “Oktomax”, “Avokaado”, “SizeRadar”, “Marine Digital” un “Sum & Substance”.
Uzziņa:
“ECOM21” ir e-komercijas un mākslīgā intelekta forums, kas jau septīto gadu norisinājās Rīgā, viesnīcā Radisson Blu Latvija. Pasākums uzņēma internacionālus apmeklētājus un biznesa līderus no 33 valstīm, kā arī vairāk kā 20 runātājus no tādiem uzņēmumiem kā airBaltic, MTS, eBay un citiem.
Šogad “ECOM21” organizēja starptautiskā procesinga kompānija DECTA un konsultāciju uzņēmums Deloitte.