Prognozējot, jāņem vērā vairākas būtiskas nianses un potenciālie izaicinājumi. 0
1. Finansējums un Eiropas Savienības atbalsts
“Rail Baltica” projekts lielā mērā balstās uz Eiropas Savienības līdzfinansējumu. Šobrīd ES ir atvēlējusi ievērojamu daļu līdzekļu projekta attīstībai, un tiek paredzēts, ka ES turpinās atbalstu līdz projekta pabeigšanai, jo tā mērķis ir uzlabot infrastruktūras savienojamību starp ES dalībvalstīm. Finansējuma risks vienmēr pastāv, īpaši, ja ES finanšu prioritātes mainās, taču pašlaik šajā jomā ir stabilitāte.
2. Politiskā apņemšanās un reģionālā sadarbība
Latvijas valdība un Baltijas valstu partneri ir apstiprinājuši savu atbalstu projektam. “Rail Baltica” tiek uzskatīta par reģionāli svarīgu projektu, tāpēc pastāv augsta politiskā griba to pabeigt. Taču jebkurš jauns politisks vai ekonomisks apdraudējums varētu aizkavēt attīstību, piemēram, problēmas ar savstarpējo sadarbību starp Baltijas valstīm vai ģeopolitiskā nestabilitāte.
3. Būvniecības un tehnoloģiskie izaicinājumi
Šāda mēroga infrastruktūras projekti vienmēr saskaras ar inženiertehniskiem un loģistikas izaicinājumiem. Daļa būvdarbu Latvijā jau ir sākta, bet pilnīga projekta pabeigšana prasīs laiku. Būtiski riski ir saistīti ar celtniecības izmaksu pieaugumu un iespējamiem resursu trūkumiem, ko ietekmē globālās piegādes ķēdes problēmas.
4. Sabiedrības atbalsts un vides ietekme
Daļa sabiedrības Latvijā ir izteikusi bažas par projekta vides ietekmi, it īpaši aizsargājamo teritoriju tuvumā. Šis faktors var izraisīt tiesvedību vai nepieciešamību veikt izmaiņas būvniecības plānos. Tomēr kopumā sabiedrības atbalsts projektam ir pietiekams, jo “Rail Baltica” sola uzlabot satiksmi un ekonomisko izaugsmi.