Publicitātes foto

Mākslas galerijā “Durvis” Tukumā skatāma Edgara Vērpes personālizstāde 0

Mākslas galerijā „Durvis”, Tukumā skatāma gleznotāja, Valsts kultūrkapitāla fonda direktora, aizrautīga makšķernieka un savulaik populārā televīzijas raidījuma „Cope” autora Edgara Vērpes personālizstāde „Bez nosaukuma”. Eksponētas pēdējos piecos gados tapušas gleznas, kā arī vēl līdz šim neizstādīti mākslas darbi, kur attēlotas zivju formas. Izstāde skatāma līdz 20. septembrim.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

Edgars Vērpe savu jaunāko veikumu atrāda vien laiku pa laikam, kas noteikti piešķir papildu intrigu un pārsteiguma iespējamību. Kaut arī daudzus gadus darba dēļ nācies atteikties no radošā aicinājuma, Edgars Vērpe pats atzīst, ka pirmkārt ir mākslinieks.

Izstāde Mākslas galerijā „Durvis” ir veidota minimālisma stilā, ļaujot zivīm elpot. „Zivs man patīk kā forma – forša, pabeigta forma, kas savā būtībā ir arī ļoti vienkārša. Manuprāt, ir būtiski gleznas ideju izpaust lakoniski. Krāsa man nekad nav bijusi īpaši svarīga. Tomēr, ja tā paskatās – nekur no tās neesmu aizbēdzis. Savās gleznās strādāju ar lielo laukumu tonālajām attiecībām un detalizētu virsmu faktūru,” stāsta mākslinieks.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņa darbi radušies eksperimentu rezultātā – redzami ne tikai otu pieskārieni, bet arī līmējumi, nospiedumi, kur pielietoti dažādi materiāli, arī no celtniecības veikaliem. Varbūt tieši tādēļ mākslinieks devis apmeklētājiem savu atļauju viņa gleznām pieskarties, lai sajustu izmantoto materiālu, gleznas reljefu. „Man vienkārši patīk būt darbnīcā un strādāt ar materiālu. Es ļoti daudz dažādi eksperimentēju, daru daudz dažādas lietas, kas tiek izmestas ārā, aiziet atkritumos. Man īstenībā patīk strādāt ar vielu, un tad es jūtu, ka darbnīca man dod otru elpu. Es atnāku pēc darba uz darbnīcu un četras piecas stundas, ļoti labi juzdamies, varu strādāt. Man idejas vispār rodas tikai strādājot. Tās idejas, kas rodas, kamēr tu nestrādā, mierīgi vari izsviest ārā. Bet tad nebūtu iemesla iet uz darbnīcu. Tu atnāc uz darbnīcu, jo tev ir ideja, bet, kad dari, saproti, ka nekas nesanāk, un tad viss sākas,” stāsta mākslinieks.

2017. gadā klajā nācis albums Edgars Vērpe, kurā aplūkoti visi mākslinieka jaunrades periodi. Albumā līdzās darbu reprodukcijām un fotogrāfijām ir mākslas zinātnieces Daces Lambergas raksts par Vērpi, laikmetu un mākslas kontekstu, kā arī izdevējas Laimas Slavas sarunas ar mākslinieku, kas tapušas 2000., 2002. un 2017. gadā.

„Lai cik mierīgs un nesteidzīgs no pirmā skata šķistu Edgars Vērpe, vienlaikus viņš ir gana āķīgs un neaprēķināms. Man pat liekas, ka Edgarā Vērpē mājo ne vien mākslinieks, pedagogs, kultūras menedžeris un TV personība, bet arī veiksmīgs režisors, kas regulāri klusībā sacer eksistenciālas mizanscēnas, lai pārsteigtu laikabiedrus. Un tas var būt kas mulsinoši negaidīts gan spēku pielikšanas punktu maiņā, gan mākslas meklējumos. Kā jauns posms dzīvē, tā atbildēs ne vien iezīmējas jauni apvāršņi, bet parādās arī gluži citi atmiņu fakti – pat no bērnības –, kas likumsakarīgi pamato jaunos lēmumus. Turklāt visu šobrīd jau vainago atziņa, ka pa šiem gadiem nekas būtisks attieksmē pret interesējošo mākslā un izteiksmes līdzekļos nav mainījies,” tā Laima Slava.

Edgars Vērpe piedalījies izstādēs Latvijā un ārzemēs jau no 1981. gada. Viņa darbi atrodas Latvijas Mākslinieku savienības kolekcijā, Latvijas Nacionālā mākslas muzeja kolekcijā, Tretjakova mākslas galerijas kolekcijā Maskavā, kā arī privātās kolekcijās Latvijā, dažādās Eiropas valstīs un Amerikas Savienotajās Valstīs.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.