“Maks vinnē pār sirdsapziņu,” LDDK priekšsēdētājs par uzņēmumiem, kas tomēr paliek Krievijas tirgū 0
Vien pirms pāris dienām beidzot arī starptautiskā kompānija “Nestle” paziņoja par Krievijas tirgus pamešanu, taču joprojām ir arī tādi uzņēmumi, kas savu darbību šajā valstī turpina. Kā to vērtē Andris Bite LDDK prezidents, Zivrūpniecības uzņēmuma SIA “Karavela” valdes priekšsēdētājs, Pārtikas Uzņēmumu federācijas padomes loceklis un LTRK padomes loceklis? Atbilde rodama TV24 “Preses klubā”.
Fakts, ka “Nestle” tomēr galu galā izlēma pamest Krievijas tirgu, pēc Andra Bites domām, tikai vēlreiz apliecina, cik liels spēks piemīt sabiedrības spiedienam.
Taču kopumā LDDK priekšsēdētājs min arī vairākus ne tik labus piemērus: “Dažos lielajos uzņēmumos ir daudz liekulības. Teiksim, franču “Renault” palika Krievijā, arī franču kopējā politika nav noteiktākā. Tas ir stāsts par to, ka maks vinnē pār sirdsapziņu. Dažu aiziešana no Krievijas tirgus arī jāvērtē, vai ir reāla vai tas ir tikai PR, jo var aiziet tā, kāds daļēji ir arī “McDonalds” stāsts – paziņo, ka aiziet, bet franšīzes paliek un darbojas,” saka A.Bite.
Andris Bite ir arī SIA “Karavella” vadītājs. Šis ir uzņēmums, kuram arī iepriekš bijusi veiksmīga sadarbība ar Krieviju. Kā viņš rīkojies pats savā biznesā? “Šeit nevar būt tā, ka maks vinnē sirdsapziņu. Ir jābūt principam, ka jāsarauj saites. Mēs savā biznesā to izdarījām nākamajā dienā. 20 gadus ar cilvēkiem bijām strādājuši, sadarbojušies, bet teicām nē, viss, beidzam, mēs negribam neko.”
Kā krievu uzņēmēji reaģējuši uz šādu “Karavella” lēmumu? Uzņēmumam bijuši trīs galvenie sadarbības partneri, ar ko Krievijā strādāts: “Viens godīgi atzina, ka neteiks neviena vārda, jo baidās “sēdēt”, par to draud 12 gadi. Divi pārējie, redzams, ka tur propaganda bija pastrādājusi. Viņi stāstīja, ka īsti labi nav, ka karo, bet īstenībā jau Krievija karojot par savu neatkarību. Cilvēki, ar kuriem daudz biju strādājis, viena gada laikā ir mainījušies,” atklāj A.Bite.