Maize un virtuālās malkas pagales 0
“Pamanīju, ka izveidota Latvijas lapa sociālajā tīklā “facebook”. Kā šajā lapā tiek skaidrota Latvijas vēsture un visa tā situācija, kas Latvijā izveidojusies?” vaicā mūsu lasītājs Edgars Vimba.
“Stāstot par Latviju un latviešu būtību, izmantoti mūsu tradicionālie simboli – maize kā latviskas identitātes zīme un tās nesējs – maiznieks – gaišs, stiprs un pamatīgs latviešu vīrs,” stāsta reklāmas aģentūras “Leo Burnett Riga” direktors Ansis Egle, kurš veido Latvijas oficiālo lapu sociālajā tīklā “facebook”. Lapa atklāta šā gada sākumā, interaktīvā video ikvienu tīmekļa vietnes lietotāju aicinot palīdzēt maizniekam izcept īstu rupjmaizes kukuli. Lai to izdarītu, pietika ar vienu peles klikšķi uz “like” (patīk – no angļu val.) pogas, kas ļāva iemest pagali maizes krāsnī un vienlaikus kļūt par lapas sekotāju. Kopš tā laika lapai pievienojušies jau vairāk nekā 25 tūkstoši “facebook” lietotāju. Reklāmas speciālists lēš, ka katra tajā ievietotā ziņa šobrīd sasniedz 50 – 60 tūkstošus cilvēku visā pasaulē. Tāpēc Latvijas “facebook” lapa veidota angļu valodā ar uzdevumu mūsdienīgi stāstīt gan par Latvijas vēsturi, latviešu valodu un tradīcijām, gan jaunumiem un inovācijām. Kādu informāciju par mūsu valsti tajā atspoguļot, izlemj darba grupa, kurā iesaistīti visu ministriju un Valsts kancelejas pārstāvji, Latvijas Institūts (LI), “LIVE Riga” un citi dažādu nozaru eksperti. Turpretī veidu, kā šo informāciju sniegt interneta lietotājiem, izstrādā “Leo Burnett Riga” speciālisti. Viņi darbojas pēc apstiprināta gada plāna, saskaņā ar kuru Latvijas “facebook” lapai ik mēnesi nāk klāt jauna sadaļa. Pēc tā šogad sociālā tīkla lietotāji saņems labās ziņas un Latvijas veiksmes stāstus par mūsu inovācijām, kultūru, sportu, tradīcijām, ekonomiku, dabu, mitoloģiju, svētkiem un panākumiem.
Lai lapas sekotājus uzrunātu personīgi, pašlaik reklāmas aģentūra meklē kompāniju, kas palīdzēs jau drīzumā trīssimt sekotājiem nogādāt solīto, ar virtuālo malkas pagaļu palīdzību izcepto visīstāko Latvijas rupjmaizi.
Līdz šim Latvijas “facebook” lapā izveidota infografika par “latvieša anatomiju”, kas interaktīvi vēsta par latviešu saikni un attiecībām kā pagātnē, tā mūsdienās ar tuvākajām tautām – krieviem, igauņiem, lietuviešiem, zviedriem, vāciešiem un citiem.
Te atrodama arī pirmā latviešu valodas skola sociālajā tīklā, kurā var lasīt tulkojumā angļu valodā, noklausīties un iemācīties latviešu vidū populāras frāzes par desmit dažādām tēmām. No ziņām par Latviju mazāko interesi sociālā tīkla lietotāju vidū raisījušas norises politikā, bet lielāko interesi izpelnījusies, piemēram, fotogalerija ar Latvijas ziemeļblāzmu, Vaira Vīķe-Freiberga uz viņas vārdā nodēvētā Latvijai veltītā “Harley Davidson” motocikla un Latvijas sportistu sasniegumi.
Lapas autortiesības pieder valstij, taču tā veidota bez finansiāla valsts atbalsta. Lapas veidotāji, reklāmas aģentūra “Leo Burnett Riga”, ar savu pieteikumu lapai apsteiguši piecus konkurentus LI un Valsts kancelejas rīkotā bezbudžeta konkursā. Vēlāk, lai segtu lapas izstrādes un reklāmas kampaņas tehniskās izmaksas, aptuveni 12 tūkstoši latu apmērā viņi piesaistījuši mobilo sakaru operatora “LMT” atbalstu. “Leo Burnett Riga” vadītājs apgalvo, ka tā veidotāji no projekta negūst peļņu un speciālisti strādā praktiski bez atlīdzības. Tās veidotāji iecerējuši arī turpmāk piesaistīt privātus atbalstītājus.
“Facebook” lietotāju viedokļi Liene Nelse Jūrmalā: “Latvijas profils man kā “facebook” lietotājai sniedz iespēju ātrāk un ērtāk uzzināt par dažādām aktualitātēm. Es tajā speciāli nemeklēju kādu informāciju, taču, ja pamanu ko interesantu, tad dalos ar to tālāk.” Anna Frickope Rīgā: “Man nepatīk vecais vīrs, kurš, šķiet, mitinās mežā un, kurinot malkas krāsni, cep maizi. Tas mazliet atgādina teicienu, ka latvieši dzīvo kokos un ēd sēnes. Es gribētu, lai vairāk tiek uzsvērtas latviešu inovācijas, rādot, cik esam mūsdienīgi.”
Reklāma
|