Mainīga komisijas maksa bankās: kāpēc vienreiz tiek ieturēta, bet citreiz – nē? 0
Madara Briede, “Praktiskais Latvietis”, AS “Latvijas Mediji”
“Nesaprotu SEB bankas cenu politiku. Vienreiz, pārskaitot naudu uz citu SEB bankas kontu, tiek piemērota komisijas maksa 14 centu, citreiz apaļa nulle. Pārskaitot naudu uz citas bankas kontu, vienreiz komisijas maksa ir, citreiz – nav. No kā atkarīgs, vai un kāda maksa tiek piemērota par naudas pārskaitījumiem?” – jautā Aija P.
AS SEB banka Privātpersonu segmenta komunikācijas vadītāja Elīna Neimane paskaidro, ka atšķirības komisijas maksās skaidrojamas ar to, kādu klientu komplektu izvēlējies lietot klients un vai vispār to ir izvēlējies. Klienta komplekts – tā ir klienta izvēlēta iespēja par fiksētu mēneša maksu bankas pakalpojumus saņemt izdevīgāk, tajā skaitā arī darījumus internetbankā veikt bez maksas. Piemēram, pamata komplekts, kura mēneša maksa ir 2 eiro, piedāvā 10 maksājumus internetbankā veikt bez maksas. Bet katrs nākamais maksājums ir saskaņā ar cenrādi. “Šis, visticamāk, ir lasītāja minētais gadījums – par 10 maksājumiem bijusi 0,00 eiro komisijas maksa, savukārt nākamajam maksājumam jau bija 0,14 eiro komisijas maksa,” norāda bankas pārstāve.
Salīdzinājumam, piemēram, Jauniešu komplekts mēnesī izmaksā 0,70 eiro un visi maksājumi internetbankā ir bez maksas, bet Aktīvā komplekta mēneša maksa – 4 eiro mēnesī un visi maksājumi internetbankā bez maksas. Katrs var izvēlēties saviem paradumiem piemērotāko komplektu un uzzināt pakalpojumu izmaksas bankas cenrādī.
Uzziņa
• Ja piemirsies, uzzināt, vai un kādam klienta komplektam bankas lietotājs pieteicies, iespējams savā interneta bankā, sadaļā Citi/Uzstādījumi • Klienta komplekti.
• Ja klients nav pieteicies nevienam no komplektiem, visiem pakalpojumiem komisijas maksas tiek piemērotas saskaņā ar pamata cenrādi.