Manāms spiediens no Austrumu kaimiņa 1
Politiķi, kas nevēlējās publiskot savu uzvārdu, pastāstīja, ka kopš brīža, kad Magonis apcietināts, bijis manāms spiediens no Austrumu kaimiņa. “”Latvijas dzelzceļā” patlaban ir krahs, jo kravu apjoms ir pamatīgi krities – oglēm vien par gandrīz 30 procentiem, tas krietni sarucis arī jēlnaftai. Naudas knapi algām pietiek,” sacīja viens no politiķiem, piebilstot, ka Magonis tomēr spējis uzņēmumu noturēt pieklājīgā līmenī un viņa vadītais uzņēmums valsts budžetā nodokļos ienesis ap 100 miljoniem eiro gadā.
Savukārt Satiksmes ministrijā šo kritumu nesaista ar Magoņa arestu un, kā pastāstīja komunikācijas nodaļas vadītājs Aivis Freidenfelds, ministrija patlaban ļoti intensīvi strādājot, lai veidotu sadarbību tranzītbiznesā ar Ķīnu.
U. Magoņa vārds nereti tiek saistīts ar “Vienotību”, jo viens no iemesliem tam ir fakts, ka Magoņa atkārtota apstiprināšana “Ldz” valdes priekšsēdētāja amatam notika steigā, turklāt trīs mēnešus pirms esošā līguma beigām. Satiksmes ministriju toreiz vadīja “Vienotības” pārstāvis Anrijs Matīss. Latvijas Televīzijas raidījums “De facto” toreiz ziņoja, ka tajā laikā atsevišķi partijas “Vienotība” pārstāvji gan norādījuši, ka būtu nepieciešama rūpīgāka vērtēšana pirms atkārtotas apstiprināšanas, taču partijas vadība iebildumos nav ieklausījusies.
Jāpiebilst vēl, ka aizdomās par kukuļdošanu apsūdzētā Igaunijas miljonāra Osinovska advokāts Saulvedis Vārpiņš skaidroja, ka, viņa vērtējumā, noticis naudas apmaiņas darījums starp divām privātpersonām. Pēc advokāta teiktā, nauda bijusi paredzēta kādai trešajai pusei – juridiskai personai.
A. Matīss, kurš patlaban ir Saeimas deputāts, noraida apgalvojumu, ka Magonis jelkad būtu saistīts ar viņa pārstāvēto partiju. “Magonis bija ļoti pieradis pie politiskās konjunktūras un spēja sadzīvot ar visiem politiskajiem spēkiem, kas atradās pie varas. Viņš spēja sastrādāties ar visiem satiksmes ministriem,” secināja A. Matīss.