Maestro klausītājiem dāvina jaunu albumu 0
Maestro Raimonds Pauls ir arvien jaunu izpildītāju meklējumos un turpina rakstīt jaunas dziesmas. Tikko pabeigts darbs pie dziesmu albuma “Kad tu ej pie bitēm”, kurā ir iekļautas 16 dziesmas ar dzejnieku Jāņa Petera un Leona Brieža vārdiem, ar kuriem kopā radīts ne viens vien, par klasisku latviešu estrādes mūzikas pērli uzskatīts skaņdarbs.
Dziesmas iedziedājuši mūziķi, kurus pats Maestro uzskata par šā brīža labākajiem – Intars Busulis, Zigfrīds Muktupāvels, Dināra Rudāne, Ralfs Eilands, Kristīne Prauliņa, Normunds Rutulis, Marija Naumova, Samanta Tīna un citi.
“Vienmēr patīkami satikties un uzklausīt Raimonda Paula viedokli par notiekošo latviešu mūzikā,” neslēpj Guntars Račs un par jauno Maestro albumu teic: “Albumu līdzproducēja Raimonds Macats, ar kuru savulaik lieliski sastrādājāmies, izdodot albumu “Nekur nav tik labi kā mājās” un Ances Krauzes pirmo solo plati “Šūpoles” un citus ierakstus. Arī šoreiz salikums Pauls/Macats ir kā kvalitātes un muzikalitātes zīme, nemaz nerunājot par to, ka visu smuki samiksēja un papildināja ar dažādiem elementiem studijas “Factory Sounds” virspavēlnieks Gints Stankevičs. Ļoti baudāms R. Paula dziesmu albums. Teiksim tā – tīra manta, klasisks Pauls vislabākajā šā vārda nozīmē.”
Albuma tituldziesmu izpilda Normunds, par ko viņš pats smaidot nosaka: “Nezinu, kāpēc albums ir nosaukts pēc manas izpildītās dziesmas “Kad tu ej pie bitēm”. Varbūt tāpēc, ka tā mazliet atšķiras no pārējām albuma dziesmām, kas vairāk ir tāda viegla soul mūzika. Manai dziesma ir tāds latino piedziedājums. Gints Stankevičs ir pastrādājis arī studijā ar šo dziesmu. Albums kopumā ir viengabalains. Kā teātra izrāde ar augšupejām un lejām. Dinārai Rudānei arī ir skaistas melodijas.” Dziedātājam šī nav pirmā sadarbība ar Maestro. “Man tas ir liels pagodinājums, ka Pauls mani aicina piedalīties savos projektos. Viņš mums tāds ir viens. Priecājos, ka esmu tas mākslinieks, kuru Paula acs redz un auss dzird. Un šajā albumā ir pat divas dziesmas. “Asteres” Pauls piedāvāja vēlāk. Šī dziesma man pašam šķiet tuvāka, harmoniskāka. Man jau patīk tādā soul manierē dziedāt, bet dziesma “Kad tu ej pie bitēm” ir vairāk tautai,” nosaka Normunds un neslēpj: “Viņš ir cilvēks, kas visu laiku meklē jaunos. Arī es pats nesēžu uz veciem lauriem. Sadarbojos ar jauniešiem. Tas atjaunina mani. Man patīk meklēt jaunus ceļus. Nevaru sēdēt uz vietas. Nezinu, vai par laimi vai nelaimi, bet es pats sev nerakstu dziesmas, līdz ar to man repertuārs ir ļoti dažāds, un tas visu laiku liek kaut ko pamainīt, strādāt, atrast. Tā amplitūda man ir plaša. Man pašam patīk būt dažādam. Tā ir enerģijas apmaiņa, kas man visu laiku liek darboties.”
Savukārt dziedātāja Samanta Tīna albumā izpilda dziesmu “Vējš bungo klavieres”, kas ir otrā Maestro dziesma viņai. Samanta par sadarbība ar Maestro atklāj: “Maestro mani ar šo dziesmu iepazīstināja, to pats dungojot un spēlējot klavieres. Jau pirmajā reizē izdzirdot šīs dziesmas meldiju un raksturu, sapratu, ka tā mani ļoti uzrunā. Šķita, ka tas ir stāsts, par kaut ko tieši man vienai saprotamu un ļoti personisku. Tas bija tādā kā saprotami nesaprotamā veidā…! Taču uzdevums bija skaidrs, jāsāk ar dziesmu strādāt un tad jau viss noskaidrosies! Tā arī notika.”
Dziedātāja Rūta Dūduma ar kolēģiem no vokālās grupas “Framest” albumā piedalās ar divām dziesmām. Par sadarbību ar Maestro Rūta smaidot stāsta: “Mums ar Maestro šī nav pirmā sadarbība. Koncertējām gan pagājušajā gadā, gan arī šogad. Mums ir siltas, muzikālas attiecības. Tas ir liels pagodinājums, ka albumā ir iekļautas divas mūsu izpildītās dziesmas. Maestro ne visiem mūziķiem un ne vienmēr ir uzdāvinājis dziesmas. Viņš mums ir tāds viens. Abas dziesmas tapa ļoti ātri. Nebija tāda ilga sadraudzēšanās ar dziesmām, un nav vēl tās silti iesēdušās prāta, bet iznāks disks, dziesmas skanēs, un tās noteikti izpildīsim vairāk mēs paši, un klausītājiem arī iepatiksies, kā tas notiek ar mūsu Maestro dziesmām, kad tās sāk skanēt.”
Dziesmu instrumentālo pavadījumu ierakstā piedalījušies R. Pauls, bundzinieks Māris Briežkalns, ģitārists Rihards Goba, saksofonists Gints Pabērzs, kā arī taustiņinstrumentālists R. Macats. Dziesmas ierakstītas Latvijas Radio 1. studijā, bet ieraksta miksu, instrumentu papildinājumus un skaņas gala apstrādi paveica G. Stankevičs studijā.