Luksusa sedans 0
Luksusa sedanu tirgū Eiropā toni nosaka tā dēvētais lielais vācu trijnieks – “Audi”, “BMW” un “Mercedes-Benz”, bet “Toyota” firmas “Premium” segmenta zīmols “Lexus” vecajā pasaulē nav tik populārs. Ar jauno “Lexus GS” japāņi cer šo situāciju uzlabot.
Vai “Lexus” izdosies noķert luksusa sedanu modes noteicējus, rādīs tuvāko gadu pārdošanas rādītāji. Vidēji lielās klases modelim GS konkurentos ir tādi pārtikuša vidusslāņa atzīti spēkrati kā “Audi A6”, “BMW” 5. sērija un “Mercedes-Benz” E klase. Tādēļ nav brīnums, ka iepriekšējās paaudzes “Lexus GS” šī sacensība tā īsti nepadevās.
Jaunajam GS gan eksterjera, gan interjera dizains izstaro atturīgu solīdumu. Salonā valda “Premium” klasei atbilstoša kvalitātes atmosfēra, bet par moderno tehnoloģiju klātbūtni nepārprotami atgādina milzīgais 12,3 collu monitors priekšējā paneļa vidū. Uzskaitīt visu GS vadītājam un pasažieriem pieejamo komforta aprīkojumu būtu pārāk nogurdinoši, turklāt šādas klases automobiļos ar to sen nevienu pārsteigt vairs nevar. Var izcelt vienīgi “Lexus” markai raksturīgo multimediju sistēmas vadību ar savdabīgas datora peles līdzinieci, kas atrodas viduskonsolē blakus pārnesumkārbas svirai. Interesants akcents ir arī priekšējā paneļa pašā centrā iebūvētais pulkstenis, kas piešķir vēl papildu izsmalcinātības devu. Standarta aprīkojumā iekļauta arī braukšanas režīma izvēlnes poga, kas vadītājam ļauj pārslēgt sportiskāku dzinēja un transmisijas darbības režīmu, kā arī tam visam vēl klāt iestatīt cietāku piekares darbību.
Latvijas tirgū pašlaik pieejamas divas “Lexus GS” versijas – parastā GS 250 ar 2,5 litru V6 (209 ZS) benzīna motoru un hibrīdversija GS 450h ar 3,5 litru V6 benzīna dzinēja un elektromotora apvienojumu (summārā jauda 343 zirgspēki). Auto sākuma cena ir 32 720 lati.