RTU rektors uz augstskolas rēķina “veic pētniecību” ar vismaz 80 000 eiro vērtu luksusa auto 8
Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) rektoram Leonīdam Ribickim nepietiek ar tiem 164 tūkstošiem eiro, ko viņam gada laikā dažāda veida ienākumos nodrošina darbs valsts augstskolā, – viņa vajadzībām tiek arī nomāts elektromobilis “Tesla Model X”, kura cena ir vismaz 80 tūkstoši eiro.
Oficiāli RTU autoparkā, kā rāda Ceļu satiksmes drošības direkcijas dati, ir 27 transportlīdzekļi, kuru vidū lepnākais ir jau pavecs 2008. gada izlaiduma “Lexus LS 600HL”, bet no elektroautomobiļiem ir tikai 12 – tāpat jau palietoti – 2014. gada izlaiduma “Volkswagen UPI” auto.
Sākotnēji, atbildot uz jautājumu par to, kādu automašīnu pašlaik savām vajadzībām izmanto RTU rektors un kādai juridiskajai personai šī automašīna pieder, valsts augstskolas preses pārstāvis Ivars Svilāns akcentu liek tieši uz “Lexus” auto, norādot, ka “RTU autoparkā ir vairākas automašīnas, kuras pēc nepieciešamības darba vajadzībām izmanto dažādi darbinieki”, bet “universitātes vadības, t. sk. rektora dienesta, vajadzībām pārsvarā tiek izmantota 2008. gada izlaiduma hibrīda dzinēja automašīna “Lexus LS””.
Tas, ko RTU pārstāvis sākumā nemin, ir – vismaz 80 tūkstošus vērto un gandrīz jauno, 2018. gada izlaiduma, elektroauto “Tesla Model X” līzingā ir iegādājusies RTU meitaskompānija – SIA “RTU Enerģija”, bet RTU to no savas meitaskompānijas nomā. Savukārt jau pēcāk, jautājot tieši par šo auto, RTU skaidrojums ir – dārgā automašīna tiekot “izmantota pētniecībai”.
“Auto “Tesla Model X” Rīgas Tehniskā universitāte nomā no RTU meitasuzņēmuma SIA “RTU Enerģija” ar mērķi veicināt inovatīvus risinājumus un pielietojumus, testējot automašīnu reālā vidē un izmantojot mācību procesā un saimnieciskā procesa nodrošināšanai, samazinot fosilās degvielas patēriņu RTU autoparka izmantošanā. Papildus vēršam jūsu uzmanību, ka auto savām vajadzībām izmanto arī SIA “RTU Enerģija” un noma iespējama tikai laika posmā, kad tā nav nepieciešama tiešo SIA “RTU Enerģija” funkciju izpildei,” skaidro RTU pārstāvis.
Rektora vizināšanai izmantotā dārgā “Tesla” saskaņā ar RTU skaidrojumu tiekot “izmantota pētniecībā, salīdzinot elektroauto un hibrīdauto energoefektivitātes datus, un izdarītie secinājumi palīdzēs pētīt ātrās uzlādes iekārtu jautājumus un elektroautomobiļu staciju izstrādi”. RTU rektors elektroautomobili pētniecības nolūkos regulāri vadot arī pats un neizmantojot autovadītāja pakalpojumus, jo “e-mobilitāte un kustības vadība ir viena no akadēmiķa, prof. L. Ribicka pētniecības jomām”.
Šī kustības vadības un e-mobilitātes pētniecība rektora L. Ribicka izpildījumā valsts augstskolai izmaksā 400 vai 700 eiro mēnesī (+PVN) atkarībā no nobraukuma, savukārt SIA “RTU Enerģija” operatīvā līzinga mēneša maksājums ir 1011 eiro + PVN.