Lucaus nolēmis aiziet no “BTA” vadības, vēlas jaunu izaicinājumu 4
Apdrošināšanas kompānijas “BTA” (BTA) valdes priekšsēdētājs Jānis Lucaus ar šā gada 1.maiju atstās valdes priekšsēdētāja amtu. Uzņēmuma valdē viņš kopumā nostrādājis 10 gadus, no tiem sešus kā valdes priekšsēdētājs. Par lēmumu aiziet no amata portālam “La.lv” apstiprināja “BTA” mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta direktore Elīna Rasmane.
Uz jautājumu, kādi ir aiziešanas iemesli, Lucaus atzina: “Uzņēmums šo gadu laikā ir piedzīvojis ļoti daudz un dažādus notikumus – akcionāru struktūras maiņu, bijušas divas reorganizācijas, uzņēmums ir pilnveidojis visus iekšējos procesus un ieviestas jaunākās informācijas tehnoloģijas ar vienotu pārvaldības modeli visā Baltijā. Šo lielo pārmaiņu laikā, 2017. gadā BTA sasniedza vēsturiski labākos finanšu rādītājus Baltijas tirgū. Uzņēmums ar vairākiem pētījumiem un straujo apgrozījuma pieaugumu ir pierādījis, ka klienti BTA izvēlas kā savu primāro apdrošinātāju. Skaidrs, ka šis manas dzīves posms ir bijis ļoti dinamisks un pienācis īstais brīdis nedaudz atpūsties, vairāk laiku veltīt sev un ģimenei, lai vēlāk ar jaunu enerģiju izvirzītu jaunas ambīcijas. Gribas sevi vēlreiz izaicināt uz kaut ko jaunu, nebijušu, nevis tikai vadīt stabilu, ilgtspējīgu un plaukstošu uzņēmumu.”
Lucaus norāda, ka darba posms BTA un viņam personīgi ir bijis ļoti mainīgs. “Mana komanda ir ļoti daudz paveikusi, lai paaugstinātu uzņēmuma efektivitāti, radītu konkurētspējīgākos produktus un sasniegtu izcilāko apkalpošanas kultūru. Tikko ir noslēdzies auditētais finanšu gads. BTA Baltijā uzrādīja vēsturiski vislabāko biznesa izaugsmes un arī peļņas rādītāju. Uzņēmums pērn par 24% palielināja bruto parakstīto prēmiju apmēru. Pēdējo sešu gadu laikā BTA bizness ir audzis par 65%, 2017.gadā sasniedzot 165 miljonus bruto parakstītajās prēmijās. Nedzīvības apdrošināšanas tirgus Baltijā ir audzis par 18% savukārt BTA par 24%, kas vēlreiz apliecina klientu augsto uzticību mūsu uzņēmumam.”
Pēdējo gadu būtiskākais notikums ir Vienna Insurance Group AG (VIG) kļūšana par BTA lielāko akcionāru, saka Lucaus. “Jaunā akcionāra ienākšana uzņēmumā prasīja visas komandas iesaisti vairāku gadu garumā un esmu patiesi gandarīts par ieguldītā darba pozitīvo rezultātu. VIG lēmums iegādāties BTA akcijas skaidri pierāda augsto novērtējumu līdz šim paveiktajam un BTA izaugsmei nākotnē. 2010. gadā BTA vadība izvirzīja ambīciju kļūt par tehnoliģiski modernāko uzņēmumu apdrošināšanas nozarē, kas arī bija aizsākums visas IT infrastruktūras maiņai, iekšējo procesu pārstrādei un jaunas klientu apkalpošanas koncepcijas izstrādei. Visa šī projekta laikā mēs skaidri zinājām, ka vēlamies strādāt ar modernākajiem un efektīvākajiem tehnoloģiskajiem rīkiem, saglabājot BTA būtiskākās vērtības – mērķtiecīgums, profesionāla komanda un visplašākais klientu apkalpošanas tīkls”.
Lucaus norāda, ka līdz ar jauno tehnoloģiju ienākšanu, būtiski augusi arī uzņēmuma kompetence un darba efektivitāte. “Lai arī attīstījām visus iespējamos distances saziņas kanālus darbā ar klientiem un darbiniekiem, mēs saglabājām visplašāko pārdošanas struktūrvienību tīklu Latvijā un otru plašāko Lietuvā. Mums ir modernākais klientu zvanu centrs Baltijā ar pilnu klientu apkalpošanas ciklu 24/7, kā arī strauji augošs klientu pašapkalpošanās portāls internetā. Pateicoties klientu segmentēšanai, mēs redzam šos kanālus kā vienu otru papildinošu, nevis savstarpēji konkurējošu. Latvijā un Lietuvā joprojām klienti novērtē klātienes komunikāciju, īpaši izteikti reģionos, tanī pat laikā ir apsākļi pie kuriem mūsu klients izvēlas neklātienes apkalpošanu. Jo vairāk attīstījāmies, jo vairāk sajutām nepieciešamību to paust ar jaunu vizuālo identitāti. Iekšējo diskusiju rezultātā formulējām uzņēmuma jauno vīziju, misiju un vērtības, kas tālāk tika iekodēts mūsu jaunajā vizuālajā identitātē”.
Pagājušajā gadā BTA mainīja zīmolu, iekšējo un ārējo komunikāciju kā arī darba organizāciju centrālajā birojā. No vairākām ēkām uzņēmums pārcēlās uz vienu ar BTA prasībām atbilstošiem darba apstākļiem. Lucaus portālam “La.lv” norāda: “IT infrastruktūras maiņa, uzņēmuma straujā biznesa izaugsme un vizuālās pārvērtības likumsakarīgi izaicināja mūs pilnveidot personāla politiku. Mums bija un ir lielisks kolektīvs, bet redzējām jomas kur mēs kā darba devējs varam pilnveidoties. Ar iekšējiem un ārējiem resursiem mēs izaicinājām viens otru, lai kļūtu par labāko darba devēju Baltijā. Pirmie soļi šinī jomā tika sperti un rezultāts neizpaliek – mums būtiski ir samazinājusies darbinieku mainība, ieksējais darbinieku iesaistes rādītājs, kā arī ārējais novērtējums darba devēju topā pēc CV Online datiem, ierindojot mūs godpilnajā desmitajā vietā starp visiem Latvijas uzņēmumiem. Vien dažus gadus atpakaļ mēs bijām zem piecdesmitās vietas. Tieši mūsu komandas pēdējo gadu izaugsme mani iedvesmo visvairāk”.
Apdrošināšana kļūst par visu ikdienas produktu, atzīst Lucaus . “Pirms pieciem gadiem vairumam klientu primāri bija tikai OCTA, šobrīd biežāk apdrošina civiltiesisko atbildību, ceļojumus, īpašumu un nelaimes gadījumus. Kas bija grūtākais, kas paveikts šajos desmit gados? Nodrošināt visu trīs elementu kopumu un balansu starp tiem – sasniegt uzņēmuma biznesa izaugsmi, vienlaikus mainot iekšējos procesus un veiksmīgi vadot jauna investora piesaistes procesu. Visi šie notikumi radīja spriedzi darbiniekos un brīžiem atvēra jautājumu par iekšējo motivāciju, jo īpaši saskaroties ar tirgus spekulācijām investora piesaistes periodā. Tomēr BTA komanda pierādīja, ka spēj mobilizēties un veiksmīgi sasniegt nospraustos mērķus.”
Bet, kas ir tas, kas pēc Lucaus domām šajos darba gados nav izdevies, vinš atteica: “Redzēt lielāku attīstības dinamiku Igaunijas tirgū. BTA izaugsme Igaunijā ir 17%, bet tirgus daļa būtiski nav palielinājusies. Pārējās profesinālās ambīcijas esam sasnieguši. Nav izdevies piedzīvot atvaļinājumu bez darba jautājumu risināšanas. Lai arī atvaļinājumi ir bijuši, joprojām darba telefons un e-pasts bija ikdienas parādība”.