LTAB: Pērn OCTA polišu cenas Latvijā auga par vidēji 5,4%; šogad kāpums varētu būt ap 10% 0
Pagājušajā gadā Latvijā transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas polišu cenas pieauga vidēji par 5,4%, savukārt šogad kāpums varētu būt par apmēram 10%, intervijā biznesa informācijas portālam “Baltic Business Service” prognozēja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.
“Pieaugums pērn vidēji ir 5,4%. Tomēr tā ir tāda vidējā temperatūra slimnīcā. Apdrošinātāju politika atšķiras, tāpat atšķiras nosacījumi dažādiem klientiem, kas ir saistīts ar “bonus-malus” klasi. Tādēļ, ja jūs jautāsiet katram atsevišķam cilvēkam, tad kādam pieaugums nebūs 5%, bet gan 10% vai 15%, bet kādam cena, iespējams, būs pat kritusies,” teica Stengrevics.
Viņš arī prognozēja, ka šogad OCTA polišu cenas varētu aug par apmēram 10%. “Es personīgi domāju, ka šogad šis pieaugums varētu būt pat divas reizes lielāks – ap 10%. No otras puses – apdrošinātāji dzīvoja arī ar sešu miljonu eiro zaudējumiem un nekas nenotika. Tas nozīmē tikai to, ka ir zaudējumu slieksnis, ko uzņēmumi ir gatavi izturēt. Tāpat, piemēram, ja tirgū ienāk jauna kompānija, tad diezin vai viņi samierināsies ar 1% tirgus, bet vairāk var panākt tikai ar cenu dempingu. Tāpat kompānijām, kas ienāk tirgū, nekādu agrāko zaudējumu nemaz nav un pārējo problēmas viņus maz interesē,” sacīja LTAB vadītājs.
Vienlaikus viņš piebilda, ka OCTA cenām bija jāaug jau pēc Ministru kabineta jauno noteikumu pieņemšanas par nemateriālajiem zaudējumiem, bet tas nenotika. “Tas nenotika, jo ir konkurence, bija gada beigas, kad dažām kompānijām, iespējams, bija svarīgāk sasniegt noteiktus pārdošanas rezultātus un virkne citu faktoru. Katram tirgus dalībniekam ir sava sapratne par šo lietu un neviens lielas kustības nav izdarījis. Kaut arī es jau minēju, ka ir cenas pieauguma tendence, bet tā joprojām nav liela,” teica Stengrevics.
LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sekmīgu darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.