LETA

LPUF: “Aldaris” ir kārtējais signāls, ka ekonomikā nav tik spīdoši, kā stāsta 0

AS “Aldaris” lēmums pārcelt uz citu “Carlsberg grupas” valstu alus darītavām lētākā alus segmentu ir kārtējais signāls valsts atbildīgajām amatpersonām, ka situācija ekonomikā nebūt nav tik spīdoša, kā viņiem pašiem šķiet un kā viņi publiski stāsta sabiedrībai, biznesa portālam “Nozare.lv” norādīja Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas padomes priekšsēdētāja Ināra Šure.

Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
VIDEO. “Spļāviens latviešu dvēselēs!” Cilvēkus pamatīgi satracina “Spēlmaņu nakts” priekšnesums
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
Lasīt citas ziņas

“Alus tirgus situācija diemžēl nav labvēlīga, tam ir tendence kristies jau otro gadu pēc kārtas, tādēļ uzņēmumi meklē dažādas iespējas, kā strādāt turpmāk. Šis ir kārtējais signāls valsts atbildīgajām amatpersonām, ka situācija ekonomikā nebūt nav tik spīdoša, kā viņiem pašiem šķiet un kā viņi publiski iestāsta sabiedrībai. Tas ir arī signāls, ka valdības politika nav vērsta uz vietējās ražošanas attīstību,” sacīja Šure.

Viņa arī norādīja, ka neviens nopietns uzņēmējs lēmumus nepieņemot emocionāli, bet gan pēc rūpīgas datu analīzes, izvērtējot kompānijas finansiālo situāciju un operatīvo darbību, kā arī tirgus un ekonomikas attīstības tendences valstī un pasaulē.

CITI ŠOBRĪD LASA

“”Carlsberg grupa” nav izņēmums, kas pēc rūpīgas analīzes ir mainījusi savu stratēģiju, pārceļot lētākā alus segmenta brūvēšanu uz citām grupas alus darītavām, bet Latvijā saglabājot ekskluzīvā alus brūvēšanu, kas ļaus uzņēmumam atsākt pelnīt,” sacīja Šure.

Šure bijusi ilggadēja “Aldara” vadītāja, kas tagad kompānijā pilda padomes priekšsēdētāja vietnieces pienākumus.

Kā ziņots, šodien LTV raidījumā “Rīta Panorāma” ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts norādīja, ka “Aldaris” faktiski slēdz ražošanu Latvijā.

Pavļuts kompānijas skaidrojumu par gaidāmajām pārmaiņām nodēvēja par glītu tekstu no preses relīzes, uzsverot, ka, viņaprāt, tas, kas faktiski notiek, ir, ka “Aldaris” Latvijā ražošanu slēdz. “Tas mani ļoti apbēdina,” teica ministrs, piebilstot, ka tas nav Latvijas interesēs.

Pēc ministra domām, tas, ka būs kādas jaunas alus šķirnes, kas tiks ražotas Latvijā, neatsver faktu, ka viena no vecākajām alus fabrikām Latvijā beigs ražot produkciju, ko ražojusi līdz šim.

“Aldara” argumentācija, ko ministrs dzirdējis, viņu nepārliecina. Pavļuts savu viedokli ir paudis kompānijai, diemžēl gan “Carlsberg” grupa neesot gatava mainīt lēmumu.

Alus darītava, reaģējot uz ministra pausto viedokli, biznesa portālam “Nozare.lv” uzsvēra, ka “Aldaris” nepārtrauc ražošanu Latvijā.

“”Aldaris” turpinās brūvēt alu Latvijā. Kā jau informējām iepriekš, sekojot līdzi tirgus tendencēm esam nolēmuši investēt vairākus miljonus eiro augošā tirgus segmentā, vēsturiskajā alus darītavā, sākot brūvēt jaunas ekskluzīvas augstākās kvalitātes alus šķirnes, vienlaikus uz citām “Carlsberg” grupas alus darītavām pārceļot lētākā alus segmenta, piemēram, PET ražošanu. Turpināsim mūsu alus darītavā brūvēt tādas iecienītās alus šķirnes kā “Aldara Porteris”, “Mežpils” un citas, skaidroja uzņēmuma komunikāciju direktore Laura Krastiņa.

Reklāma
Reklāma

“Mēs tikāmies ar valdības pārstāvjiem vairākas reizes un esam ļoti pateicīgi, ka valdība izrādīja interesi par mūsu uzņēmumu un situāciju nozarē. Tikšanās laikā pārrunājām uzņēmuma attīstības plānus Latvijā, kā arī valsts ekonomikas tendences un to potenciālo ietekmi uz alus nozari. Apspriedām, kā valdības realizētā politika var palīdzēt nozarei kopumā, jo ar Latvijas tirgu saistām ilgtermiņa plānus,” norāda AS “Aldaris” valdes priekšsēdētājs Veli Pekka Tennila.

“Mēs pilnībā apzināmies, ka valdības iespējas pašreizējā situācijā sniegt ilgtermiņa atbalstu vienam privātam uzņēmumam ir ierobežotas, tādēļ paši meklējam atbilstošāko risinājumu, kā izmainīt uzņēmuma stratēģiju atbilstoši tirgus tendencēm un atsākt pelnīt. Tikšanās laikā apliecinājām, ka mums ir ambīcijas saglabāt tirgus līdera statusu Latvijā,” atzīmē Tennila.

Viņš atgādina, ka, neskatoties uz kopējo Latvijas tautsaimniecības atkopšanos, alus nozare joprojām piedzīvo lejupslīdi. Tirgū valda sīva konkurence, kā rezultātā dzērienu cenas šobrīd atrodas 2009.gada līmenī.

Tāpat Tennila norāda, ka kopumā “Carlsberg” grupai ir ilgtermiņā plāni Latvijā.

“Kompānijas ambīcijas nav mainījušās – tā vēlas būt tirgus līdere un vietējais alus brūvētājs. “Carlsberg” grupas mājas reģions ir Ziemeļeiropa, un Latvija ir daļa no tā. Tādēļ būt pārstāvētiem Latvijas tirgū “Carlsberg grupai” ir ļoti svarīgi,” rezumēja “Aldara” vadītājs.

Kā vēstīts, Latvijas kopējais alus tirgus samazinājies par 3% kopš šī gada sākuma un par 5% 2012.gadā, turklāt zemāko cenu segmentā valda liela cenu konkurence, tādēļ viena no iniciatīvām paredz daļu “Aldara” produkcijas, piemēram, PET ražošanu, pārcelt uz citām “Carlsberg” grupas alus darītavām Eiropā.

“Lai izmaksu ziņā kļūtu daudz efektīvāki, esam nolēmuši mainīt stratēģiju, lētākā cenu segmenta produkcijas ražošanu pārceļot uz citām alus darītavām, un koncentrēties uz ekskluzīvo alus brūvēšanu. Šāds solis palīdzēs uzņēmumam atkal kļūt rentablam un ilgtspējīgam, saglabājot tirgus līdera pozīcijas,” saka “Aldara” izpilddirektors Veli Pekka Tennila.

Jaunā stratēģija paredz arī organizatoriskās pārmaiņas, kas ietekmēs daļu ražošanas darbinieku. Vēl nav zināms, cik darbiniekus skars pārmaiņas, bet uzņēmums darīs visu iespējamo, lai palīdzētu saviem darbiniekiem.

“Aldaris” pagājušajā gadā strādāja ar 25,6 miljonu latu apgrozījumu un 2,8 miljonu latu zaudējumiem salīdzinājumā ar 27,84 miljonu latu apgrozījumu un 814 878 latu zaudējumiem iepriekšējā gadā. Neraugoties uz nelabvēlīgo situāciju nozarē, pērn uzņēmums saglabājis 34% tirgus daļu, ilgtermiņa investīcijās ieguldījis 1,5 miljonus latu, kā arī ieviesis pārdošanā 20 jaunus produktus.

“Aldaris” dibināts 1865.gadā un patlaban ir Dānijas alus ražotāja “Carlsberg” grupas uzņēmums. “Carlsberg” kontrolē uzņēmumu “Baltic Beverages Holding”, kam pieder 19 alus darītavas septiņās Austrumeiropas valstīs. ”Aldara” produktu portfelī ir aptuveni 40 dažādu dzērienu, kas pārstāv sešas grupas – alu, dzeramo ūdeni, alkoholiskos kokteiļus, sidru, bezalkoholiskos dzērienus un enerģijas dzērienus.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.