Attēlam ir ilustratīva nozīme.
Attēlam ir ilustratīva nozīme.
Foto – AFP/LETA

Loģistikas uzņēmuma pārstāvji: Latvijas autoceļu infrastruktūras dēļ jaunie uzņēmēji rūpnīcas izvēlas atvērt citviet 56

Latvijas autoceļu infrastruktūra neatbilst lielgabarīta kravu pārvadājumu prasībām, aģentūrai LETA pauda loģistikas uzņēmuma SIA “Ursus Forwarding” pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Uzņēmumā norāda, ka Latvijā lēmumi par jaunu projektu būvniecību tiek apstiprināti bez konsultācijām ar loģistikas nozares darbiniekiem, kuriem ikdienā nākas saskarties ar sarežģījumiem, kurus izraisa nepārdomātā ceļu infrastruktūra.

“Ursus Forwarding” Lielgabarīta un projekta kravu nodaļas vadītājs Edgars Krauze uzsver, ka situācija ar katru gadu kļūst aiz vien kritiskāka.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tostarp viņš min, ka nesen atklātais Sarkandaugavas pārvads ir tik šaurs, ka platas un augstas kravas tur nevar izbraukt, jo platām kravām traucē braucamās daļas platums, bet augstām – uzliktais displejs ar uzrakstu “Rīga”.

“Jaunajam pārvadam vajadzēja atvieglot nokļūšanu ostā, taču jaunā pārvada projektā, acīmredzot, nebija ieplānots, ka Rīgas ostā būs jāpiegādā arī negabarīta kravas,” pauž Krauze, norādot, ka tādējādi joprojām tiek izmantota Sarkandaugavas dzelzceļa pārbrauktuve un jau tagad ir skaidrs, ka Rīgas osta potenciālu ir zaudējusi.

Uzņēmumā norāda, ka autoceļu infrastruktūra iet roku rokā ar uzņēmēju vēlmi attīstīt jaunas ražošanas iespējas Latvijā, bet patlaban izveidojusies situācija, kad nepārdomātas infrastruktūras, tostarp neatbilstošu ceļu infrastruktūru, šauru rotācijas apļu un zemu tiltu augstumu dēļ īss maršruts izstiepjas gandrīz trīs reizes garāks.

Vest 1275 kg smagas kravas un vilkt piekabi ar masu līdz pat 1000 kg! Pētām jaudīgo Peugeot e-Expert

Vienlaikus “Ursus Forwarding” skaidro, ka alternatīvu ceļu meklēšana būtiski sadārdzina pārvadājuma izmaksas un pagarina kopējo pārvadājuma laiku. Tādējādi, pārvadājuma izmaksām kāpjot, samazinās vietējo ražotāju konkurence tirgū, jo reizēm izdevīgāk ir atvest produktu no kaimiņvalstu ražotājiem.

Tāpat uzņēmumā piebilst, ka jau gadiem novērojams, ka jaunie uzņēmēji rūpnīcas izvēlas atvērt citviet, piemēram, Igaunijā.

“Ursus Forwarding” to skaidro ar ceļu infrastruktūru un tālākām saražotās produkcijas piegādes iespējām. “Gadiem ilgi Paldisku osta iet pa priekšu citām Baltijas ostām. Igaunijā ir sakārtota ceļu infrastruktūra, augsti pārvadi, lieli rotācijas apļi un pats svarīgākais – ērta piekļuve ostai,” atzīmē uzņēmuma pārstāvji.

Vienlaikus uzņēmumā norāda, ka loģistikas uzņēmumi ar bažām gaida brīdi, kad tiks sākta intensīva vēja parku izbūve, jo nepiemērotās ceļu infrastruktūras dēļ balstu un turbīnu spārnu piegāde būs ne tikai apgrūtināta, bet atsevišķās vietās bez jaunu ceļu izbūves neiespējama.

Kompānijas “Ursus Forwarding” apgrozījums 2022.gadā bija 11,835 miljoni eiro, kas ir par 54,7% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa palielinājās par 33,9% un bija 52 536 eiro, liecina “Firmas.lv” informācija.

“Ursus Forwarding” reģistrēta 2007.gadā, un tās pamatkapitāls ir 10 000 eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Edgars Lācis.

Tviterkonvojs. Dzērāju mašīnas pārtop par evakuācijas auto
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.