LLU rektore par bioekonomikas studentiem: Viņi tiek izķerti vēl studiju laikā 4
Līga Abakuka, “RīgaTV 24”
“Augstākā izglītība šobrīd mainās, papildus pamata izglītībai ir nepieciešamas labas tehnoloģiskās zināšanas. Jaunajiem speciālistiem ir jābūt vispusīgiem un starpdisciplinārās zināšanas ir ļoti svarīgas,” RīgaTV 24 raidījumā “Nacionālo interešu klubs” Latvijas Lauksaimniecības universitātes (LLU) rektore, profesore, vadošā pētniece un Latvijas Zinātņu akadēmijas (LZA) akadēmiķe Irina Pilvere ieskicēja, kādam ir jābūt labam jaunajam speciālistam.
“Latvijas Lauksaimniecības universitātes unikālās jomas – lauksaimniecība, veterinārmedicīna, mežsaimniecība, kokapstrāde, pārtikas tehnoloģijas, ir tās studiju programmas, no kuru absolventiem ir atkarīga šo nozaru tālākā darbība,” uzskata Pilvere.
“Gribu uzsvērt, ka augstākā izglītība šobrīd mainās, tas, ko mūsu bioekonomikas pamatnozares gaida no šiem speciālistiem ir ne tikai zināšanas konkrētajā jomā – labi agronomi, zootehniķi, bet papildus, lai tiem ir arī labas tehnoloģiskās zināšanas.
Gudri inženieri ir tie, kas ir nepieciešami visu nozaru jomās, gan par lauksaimniecības tehniku, gan par autotransportu kā tādu, enerģētikā, būvniecībā, ģeodēzijas speciālisti, zemes ierīkotāji, informācijas tehnoloģiju speciālisti u.c.”
“Ekonomika, uzņēmējdarbība, personālvadība, šīs visas zināšanas ir nepieciešamas jaunajiem speciālistiem,” raidījumā sacīja Pilvere. “Viņiem ir jābūt vispusīgiem un viņš nevar domāt, ka ar agronoma zināšanām vien spēs attīstīt attiecīgo uzņēmumu lauksaimniecībā.”
“Mēs uz šīm nozarēm skatāmies plašāk un redzam, ka starpdisciplinārās zināšanas ir ļoti svarīgas,” sacīja profesore un tas esot tas, ko LLU var iedot jaunajiem speciālistiem, kuri ir ne tikai labi atalgoti pēc studiju beigšanas un universitātes absolvēšanas, bet, “kuri tiek izķerti jau studiju laikā, jo nozaru uzņēmēji nākt pie mums un jautā pēc speciālistiem attiecīgajās nozarēs.”
LLU esot arī cieša sadarbība ar darba devējiem visās bioekonomikas jomās, lai studentiem būtu arī praktiskā apmācība.
“Studiju process ir balstīts uz to, ko pieprasa nozare, tās ir dažādas praktiskās, profesionālas programmas, kurās ir ļoti daudz prakses. Problēma ir tā, ka šie studenti pārāk ātri grib sākt savu darba dzīvi,” raidījumā sacīja Pilvere.