LIZDA pieprasīs atkārtotu tikšanos ar Ķīli 0
Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) tuvākajā laikā pieprasīs vēl vienu tikšanos ar izglītības un zinātnes ministru Robertu Ķīli, lai pārrunātu prasību palielināt pedagogu algas, aģentūrai BNS pastāstīja LIZDA pārstāvis Edgars Grigorjevs.
Viņš norādīja, ka iepriekš ar ministru nav bijusi nopietna saruna par atalgojuma palielināšanu. “Priekšā ir liels darbs, taču pacelt atalgojumu sākumā par desmit, bet pēc tam vēl par desmit procentiem nav neizpildāmi,” teica Grigorjevs.
Tas nav algu pielikums, ko prasa, bet gan samaksa par godīgi nostrādāto. Lai pašlaik kvalitatīvi veiktu visus uzticētos pienākumus un nopelnītu, pedagogi jau strādā ar pilnu atdevi un vairs nepietiek ar astoņām darba stundām dienā. Pedagogi pārstrādā vairāk nekā 10 stundu nedēļā, par kurām valsts mēnesī pedagogam paliek parādā 116 latu par godīgi nostrādāto, uzsver LIZDA.
Jau vēstīts, ka pedagogi jau no nākamā mācību gada pieprasa palielināt atalgojumu par 10 procentiem. Savukārt no 2013.gada janvāra pedagogiem, akadēmiskajam un zinātniskajam personālam atalgojums jāpalielina vēl par 10%.
Ķīlis konceptuāli paudis atbalstu šai prasībai, taču norādījis, ka ir jārīko diskusija par izglītības kvalitātes celšanu.
Tāpat izglītības darbinieku organizācijām neizbēgami būs jāvienojas par optimālāko skolotāju un skolēnu skaita proporciju skolās, kā arī par citiem jautājumiem, kas jāņem vērā, izstrādājot priekšlikumus skolotāju atalgojuma paaugstināšanai, iepriekš paskaidrojis Ķīlis.
Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) darba grupa pašlaik strādā pie 40 stundu darba nedēļas izstrādes, kas iezīmēs jaunu pieeju pedagogu slodzes noteikšanai. Savukārt IZM īstenotajā ESF projektā “Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos” tiek izstrādāta pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas sistēma.
Šogad aprīlī un maijā dažādās Latvijas pilsētās plānotas vairākas diskusijas ar pedagogiem, apzinot viņu viedokli gan par 40 stundu darba nedēļas, gan profesionālās darbības kvalitātes pakāpju ieviešanas procesu, gan profesionālās pilnveides sistēmas maiņu, lai izveidotu jaunu pieeju pedagogu sagatavošanas un tālākizglītības prasībām un īstenošanai, vēstī IZM.