Linkaits pieprasījis paskaidrojumu par ASV sankcijām pakļautā Krievijas kuģa atrašanos Liepājas ostā 20
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) pieprasījis Liepājas speciālajai ekonomiskajai zonai (SEZ) paskaidrojumu par ASV sankcijām pakļautā Krievijas kuģa “Yury Topchev” atrašanos Liepājas ostā, sociālajā tīklā “Twitter” raksta ministrs.
Jau ziņots, ka Liepājas SEZ pārvaldes pārstāvji skaidroja, ka Krievijas kuģis “Yury Topchev” Liepājas ostā pašlaik atrodas legāli un tā ienākšanai ostā ir saņemtas vajadzīgās atļaujas no Latvijas Krasta apsardzes, Valsts robežsardzes un Valsts ieņēmuma dienesta.
Liepājas SEZ pārstāvji pēc svētdien, 11.aprīlī, pārraidītā TV3 raidījuma “Nekā personīga” sižeta, kurā vēstīts, ka Liepājas ostā ir iebraucis Krievijas gāzesvada “Nord Stream 2” būvniecības darbu kuģis, kura īpašnieks ir iekļauts ASV sankciju sarakstos, atkārtoti sazinājušies ar atbildīgajām institūcijām un pārliecinājušies, ka iestāžu veiktajā ekspertīzē sākotnēji nav bijušas neprecizitātes, atkārtoti saņemot apliecinājumu, ka kuģis ostā atrodas likumīgi.
SEZ pārvaldē norādīja, ka Latvijas valstī ir noteikta kārtība kā kuģis var ienākt ostā, kādi nosacījumi tam jāizpilda, kāda informācija jāsniedz un kuri valsts dienesti pārbauda kuģa, kravas un apkalpes atbilstību valsts un starptautiskajiem normatīvajiem dokumentiem, kas regulē kuģošanas drošību Baltijas jūrā.
Tie ir dokumenti, atbilstoši kuriem strādā Liepājas osta un nodrošina kuģu un kravu kustību.
Liepājas SEZ pārvaldes Drošības, aizsardzības un vides daļas vadītājs Kaspars Poņemeckis atzīmēja, ka par katru kuģi, kas vēlas ienākt Liepājas ostā tiek saņemta Aizsardzības deklarācija, kurā, atbilstoši Starptautiskajai kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmai (SKLOIS), ir iekļauta visa prasītā informācija par kuģi tai skaitā pēdējām desmit ostām, kurās tas piestājis.
“Lai kuģis varētu ienākt Liepājas ostā, tam jāsaņem atļauja no Latvijas Krasta apsardzes, robežsardzes un Valsts ieņēmuma dienesta.
Poņemeckis arī uzsvēra, ka informāciju par aizdomīgiem kuģiem, kravām vai ko tamlīdzīgu sniedz valsts atbildīgie dienesti, tostarp Latvijas Krasta apsardze un Latvijas Jūras administrācija un tādos gadījumos arī tiek veiktas nepieciešamās darbības. Visbiežāk tas esot saistīts ar bīstamām kravām, neprecīziem pavaddokumentiem.
Tāpat SEZ pārvaldes pārstāvji pauda prieku, ka “tagad visi zina, ka Liepājā ir kuģu būves un remonta rūpnīca, kurai ir divi doki, kuros var remontēt kuģus līdz pat 190 m garumam”.
SEZ pārvaldē norādīja, ka Liepājas ostas Kapteiņdienests pieteikumu no kuģu aģenta “Alvina Ship Agency” saņēma 2.aprīlī. Vizītes mērķis – remonts dokā “KB Tosmare”.
Velkonis “Yury Topchev” noenkurojās Liepājas ostas ārējā reida enkurvietā tajā pašā dienā. Laika apstākļu dēļ, ostā kuģi ieveda 6.aprīlī un tajā pašā dienā ieveda “KB Tosmare” pirmajā dokā.
Kā liecina iesniegtā deklarācija velkoņa īpašnieks vai operators ir “Mortranservice”LLC. Tā dzinēja jauda ir 20 000 kilovati, un tas kuģo zem Krievijas karoga