Foto: Valsts kanceleja, Zane BItere/LETA, kolāža: “LA.lv”

Linkaits atklāj, kad valdība lems par jauno vilcienu finansējumu 0

Ministru kabinets (MK) jautājumu par AS “Pasažieru vilciens” elektrovilcienu iepirkuma finansējumu skatīs sēdē 16.jūlijā, aģentūrai LETA pastāstīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Veselam
Kā tad ir pareizi ēst hurmas – ar vai bez mizas? Uztura speciālistiem ir kategoriska atbilde
Lasīt citas ziņas

Valdība lems par finansējuma piešķiršanu “Pasažieru vilciena” elektrovilcienu iegādei, tai skaitā tiks lemts par finansējuma avotiem un iespēju šim projektam novirzīt daļu no iepriekš Skanstes tramvajam paredzētā Eiropas Savienības (ES) finansējuma.

“Pasažieru vilciens” 241,889 miljoni eiro vērto līgumu ar Čehijas uzņēmumu “Škoda Vagonka” (“Škoda”) par elektrovilcienu piegādi varēs slēgt pēc tam, kad valdība apstiprinās iepirkuma finansējumu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) 3.jūlijā noraidīja Spānijas uzņēmuma “Patentes Talgo S.L.” (“Talgo”) sūdzību par “Pasažieru vilciens” elektrovilcienu iepirkumu un atļāva slēgt līgumu ar “Škoda”.

Sākotnēji par 32 jaunu elektrovilcienu ražošanu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi sākotnēji sacentās četri pretendenti – “Škoda”, “Talgo”, Šveices kompānijas “Stadler” Polijas meitasuzņēmums un Spānijas “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles” (CAF).

Satiksmes ministrija rosinājusi no iepriekš Skanstes tramvajam paredzētā ES finansējuma 49 miljonus eiro novirzīt “Pasažieru vilciens” elektrovilcienu iegādei.

SM uzsākusi diskusijas ar Finanšu ministriju (FM) par iespējām pieejamo ES finansējumu novirzīšanu. Lai varētu turpināt SM priekšlikuma tālāku virzību un uzsāktu argumentētas sarunas ar Eiropas Komisiju (EK), vispirms ir jānoslēdz diskusijas ar FM un jāsaņem valdības konceptuāls atbalsts konkrētai rīcībai, tādēļ SM par finansējuma izmantošanas alternatīvām un izvēlēto risinājumu informēs Ministru kabinetu (MK), sagatavojot un virzot izskatīšanā MK attiecīgu informatīvo ziņojumu.

“Pasažieru vilciens” ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš “Pasažieru vilciens” 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

“Pasažieru vilciena” apgrozījums pagājušajā gadā bija 69,846 miljoni eiro, kas ir par 5,5% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās par 4,8% un bija 978 058 eiro, liecina “Firmas.lv” informācija.

Gada pārskata vadības ziņojumā norādīts, ka 2018.gadā veikti kopumā 5,74 miljoni vilcienu kilometru, kā arī pārvadāts 18,1 miljons pasažieru, kas ir par 4,3% vairāk nekā 2017.gadā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.