Likvidē apģērbu zīmolu “Mosaic” 0
Veikalu “Monton” un “Mosaic” kolekcijas turpmāk būs pieejamas zem vienota apģērbu zīmola Monton, informē zīmolus pārstāvošais Baltijas uzņēmums “Baltika Group”.
Pielāgojoties mainīgajām mazumtirdzniecības jomas tendencēm, 2019.gada nogalē “Baltika Group”, kas Latvijā pārstāv modes zīmolus Monton un Mosaic, kā arī premium segmenta zīmolus Ivo Nikkolo un Baltman, uzsācis uzņēmuma pārstrukturizāciju un izmaiņas esošā koncepta attīstībā. Iznākumā turpmāk zem viena tirdzniecības zīmola Monton tiks apvienoti veikali “Monton” un “Mosaic”.
Kopš uzņēmuma dibināšanas pagājuši jau teju 20 gadi, un, kā uzsver “Baltika Group” vadītāja Latvijā Maruta Ērgle, Baltijas tirgū plānotās pārmaiņas ir likumsakarīgs solis uzņēmuma tālākā attīstībā.
Pēdējā gada laikā Rīgā ienākuši jauni un ietekmīgi tirgus spēlētāji, kas arī esošajiem likuši veikt vērienīgus renovācijas un paplašināšanās darbus, cenšoties noturēt klientu loku un piesaistot jaunu auditoriju.
Paredzams, ka konkurences cīņa liks par sevi manīt vēl vismaz pāris turpmākos gadus, kas nozīmē, ka to darbības stabilizēšanās prasīs zināmu laiku un arī jaunais tirgus un patērētāju auditorijas sadalījums tik drīz vēl nebūs skaidri nodalāms kā tas ir bijis līdz šim.
Visspēcīgāk šīs tirgus pārmaiņas un mazumtirdzniecības jomas turbulences sekas izjūt tirdzniecības centru nomnieki, kuriem tā rezultātā bijis jāpieņem ne viens vien stratēģisks lēmums par tālāko attīstību.
“Arī Igaunijā dibinātais Baltijas modes uzņēmums “Baltika Group”, kas pārstāv plašu un tradīcijām bagātu modes zīmolu tīklu arī Latvijā un Lietuvā, lēmis par labu iekšējām pārmaiņām, lai tādējādi stiprinātu uzņēmuma efektivitāti un pozīcijas tirgū.
Kā viens no primārajiem biznesa modeļa optimizācijas lēmumiem tika pieņemts zīmolu Monton un Mosaic apvienošana, kas nozīmē, ka turpmāk abu zīmolu kolekcijas patērētājiem būs pieejamas zem vienota Monton vārda, saglabājot to abu līdzšinējo rokrakstu.
“Piedāvājot Baltijā radītu dizainu, skaidri apzināmies vietējo klientu vēlmes un nepieciešamo apģērbu funkcionalitāti atbilstoši četriem gadalaikiem un ziemeļvalstu dzīves stilam.
Mūsu pārstāvēto zīmolu dizains un konstrukcijas tiek īpaši pielāgotas šīm vajadzībām, vienlaikus nodrošinot augstu kvalitāti ar stingru uzraudzību arī ražošanas līmenī.
Uzņēmumā veiktās izmaiņas nozīmē, ka šobrīd “Monton” veikali klientiem piedāvās vēl daudzveidīgāku apģērbu un aksesuāru klāstu, turklāt to sortiments tiks segmentēts dažādiem ķermeņa tipiem, gaumēm un dzīves situācijām, uzrunājot aizvien plašāku auditoriju,” atzina Ērgle.
Tāpat lielu lomu uzņēmuma vīzijā ieņem e-komercija, kas arī Latvijā kļūst aizvien izplatītāka un uzrāda nemitīgu pieauguma tendenci.
Šis aspekts tiek būtiski ņemts vērā “Baltika Group” tālākā attīstībā, savukārt mazumtirdzniecības tirgos galvenais fokuss tiks vērsts uz servisa kvalitāti.
Atbilstoši augošajam pieprasījumam un dzīvesveida tendencēm uzņēmums nākotnē aizvien vairāk plāno koncentrēties arī uz ilgtspējības konceptu, īpašu uzmanību vēršot atbildīgai modes kolekciju ražošanai, kas ierobežotā daudzuma dēļ nav nosaucama par masveida produkciju.
“Baltika Group” ir starptautisks Baltijas modes zīmolu uzņēmums, kas dibināts Igaunijā 1928. gadā. Kopš 2002. gada tā pārziņā ir četri zīmoli: Monton, Mosaic, Baltman un Ivo Nikkolo, kas patērētājiem ik gadu piedāvā piecas līdz sešas sezonālās kolekcijas, bāzes kolekcijas, kā arī īpašās ierobežota daudzuma kolekcijas.
Šobrīd “Baltika Group” deviņās valstīs darbojas 128 mazumtirdzniecības veikali, kuru platība aizņem 24 000 kvadrātmetrus. Kopējais uzņēmuma darbinieku skaits pārsniedz 1000, tā apgrozījums 2018. gadā Latvijas tirgū pārsniedza 10 miljonus eiro.