“Like” un “Retweet” akcijas ir joprojām aktuāls instruments sociālajos tīklos 0

Akcijas, kurās sociālo tīklu lietotāji tiek aicināti “padot tālāk” vēstījumu vai sekot attiecīgajam uzņēmumam, joprojām ir aktuāls instruments, taču kopētas (“copy-paste”) kampaņas strādā sliktāk, vērtēja aģentūras LETA sociālo mediju vortāla “Webradar.lv” rīkotās diskusijas dalībnieki.

Reklāma
Reklāma
Mājas
Ideālais banānu uzglabāšanas veids – tie nekļūs melni nedēļām ilgi
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
DHL lidmašīnas avārija Viļņā: traģisks negadījums vai Krievijas sabotāža? Publicēta pilotu un lidojuma kontrolieru saruna pirms traģēdijas… 168
Lasīt citas ziņas

Uzņēmumu pārstāvji atzina, ka aicinājums sociālajos tīklos izmantot “Like” (“Patīk”), “Share” (“Dalīties”), “Retweet” (retvītot) un līdzīgas funkcijas palīdz audzēt auditoriju, taču lietotāji pēc šādu akciju viļņa ir kļuvuši prasīgāki.

“ZeDonats” pārstāvis, galvenais virtuļvīrs Reinis Silovs stāstīja, ka šāda akcija “Twitter” tīklā uzņēmumam bijusi veiksmīga 2011.gadā, kad šāda veida kampaņas tikko sākās un kļuva populāras. Viņaprāt, viens no veiksmes iemesliem bija lielā varbūtība iegūt savā īpašumā balvu, jo tika izlozētas 100 virtuļu kastes. Pēc viņa teiktā, arī 2012.gads vadīts “Share” un “Like” zīmē.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kebabnīcu “TurKebab” līdzīpašnieks un komunikācijas vadītājs Andis Zusts diskusijā atzina, ka visu laiku ir iekšējs konflikts. Proti, viņš saprotot, ka “spams ir reāls grēks”, taču atliek organizēt šādu kampaņu, iedodot tai papildu impulsu, un sekotāju bāze “uzsprāgst”. “Absurdā loģika – vari komunicēt ļoti kvalitatīvi, bet bez šādiem risinājumiem auditorijai ir ļoti minimāla izaugsme. Tad kā narkomāns domā – durties vai nedurties,” vērtēja Zusts.

Arī “Samsung Electronics Baltics” digitālā mārketinga vadītāja Sniedzīte Vilmane norādīja, ka “Share”, “Like” un “Retweet” akcijas vēl joprojām darbojas labi, taču, viņasprāt, tās sevi ir morāli izsmēlušas. Pēc viņas domām, “copy-paste” kampaņas, piemēram, aicinot spiest “Like”, lai vinnētu kādu balvu, vairs nedod nedz uzņēmumam, nedz arī tā sekotājiem ilgtermiņā novērtējamu rezultātu. “Cilvēki, kas jau ilgāku laiku ir sociālajā vidē, ir “izauguši”. Viņiem ir nepieciešama saturīga pievienotā vērtība,” teica Vilmane.

Tam, ka “copy-paste” tik labi vairs nestrādā, piekrita arī Zusts un Silovs. “ZeDonats” pārstāvis minēja piemēru: saistībā ar 2011.gada 11.novembri tika rīkota akcija, piedāvājot 11 minūtes iegādāties virtuļus par 11 santīmiem. Toreiz saņemti 800 retvīti, bet sekotāju skaits bija 5000. Gadu vēlāk, saistībā ar 2012.gada 12.decembri ieliekot līdzīgu vēstījumu, pie 9000 sekotāju sasniegti nedaudz vairāk nekā 100 retvīti.

Diskusijas dalībnieku vidū atšķīrās viedokļi par to, vai “Twitter” tīklā ir “pārslimota” retvītošanas “slimība”. Digitālās aģentūras “Digibrand” sociālo mediju stratēģis Aldis Blicsons pauda viedokli, ka tā ir “pārslimota” un var runāt vien par atsevišķiem gadījumiem, nevis masveida procesu. Savukārt Zusts pauda pārliecību, ka neviens neko nav “pārslimojis”, minot piemēru ar savu biznesu.

Silovs atzina, ka lietotāju skaita audzēšanas akcija, “Twitter” lietotājiem par retvītu un sekošanu noteiktam kontam solot izlozēt jaunākos “iPhone” tālruņus, bet solījumu nepildot, iedragājusi cilvēku uzticēšanos šādām kampaņām. Zusts piebilda, ka “TurKebab” izmantojis šai akcijai plaši pievērsto uzmanību un sarīkojis kampaņu “Facebook” tīklā, norādot, ka “iPhone 5” neizlozēs, bet lielos kebabu komplektus starp tiem, kas spiedīs “Like” un “Share”, izlozēs gan. Kopumā saņemts 941 “Share” un 710 “Like”. Tas nav prasījis papildu investīcijas, bet balvu fonds bija desmit kebabu komplekti, norādīja Zusts.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.