Lietuvas satiksmes ministrs: Cerams, ka jaunajam “Rail Baltica” vadītājam veiksies labāk 0
Lietuvas satiksmes ministrs Roks Masjulis izteicis cerību, ka jaunajam Eiropas platuma sliežu dzelzceļa līnijas projekta “Rail Baltica” īstenotāja, Baltijas valstu kopuzņēmuma “RB Rail” vadītājam ar projekta koordināciju veiksies labāk nekā ceturtdien demisionējušajai uzņēmuma valdes priekšsēdētājai Baibai Rubesai.
“Vadītājas atkāpšanās bija nenovēršama – viņas pilnvaru termiņš tuvojās nobeigumam. Ceram, ka jaunajam vadītājam labāk izdosies koordinēt projektu, saliedēt visas puses un nevis tās šķelt,” teikts ministra izplatītajā komentārā. “Attiecībā uz bijušās vadītājas izteikumu par “Rail Baltica” projekta termiņu kavēšanos – mēs ieteiktu viņai vispirms novērtēt viņas vadītā kopuzņēmuma aizkavētās darbības un to ietekmi uz projekta grafiku.”
Masjulis jau martā izteicās, ka Rubesai būtu jāatkāpjas no amata, ja vairākums akcionāru viņai neuzticas, jo 1.februārī notikušajā “RB Rail” akcionāru sapulcē Igaunijas un Lietuvas akcionāri nobalsoja par Rubesas atstādināšanu, bet “RB Rail” Latvijas akcionāra “Eiropas Dzelceļa līnijas” (EDzL) vadītājs Andris Linužs balsojumā atturējās.
Aģentūra LETA jau vēstīja, ka līdzšinējā “RB Rail” vadītāja Rubesa ceturtdien iesniegusi kopuzņēmuma padomei atlūgumu, kas stājas spēkā no iesniegšanas brīža.
Rubesas pārstāve informēja, ka atlūguma vēstulē skaidroti galvenie atkāpšanās iemesli, kas balstīti krasi atšķirīgā un nesavienojamā redzējumā par turpmāko “Rail Baltica” projekta vadības un ieviešanas modeli.
Rubesa šajā amatā tika iecelta 2015.gadā, un viņas pilnvaru termiņš beigsies oktobrī.
Ziņots arī, ka “Rail Baltica” projekta īstenotāja “RB Rail” sākusi jauna vadītāja meklēšanu un saskaņā ar neoficiālu informāciju kompānijas akcionāri šajā amatā labāk redzētu cilvēku no Polijas vai Somijas, nevis no Baltijas valstīm.
Kā ziņu aģentūrai BNS pastāstīja “RB Rail” padomes priekšsēdētāja Rīa Sillave, jauna “RB Rail” vadītāja meklēšanai nolīgta personāla atlases kompānija “Amrop” un līdztekus tiešiem meklējumiem tuvāko nedēļu laikā tiks publicēts atklāts sludinājums.
Bet tālāk pa dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm.
Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.