Liepājas osta.
Liepājas osta.
Foto: LSEZ profils Facebook

Liepājas ostā par 24,5 miljoniem eiro veic trešo padziļināšanu pēdējo 20 gadu laikā 0

Liepājas ostā, veicot trešo padziļināšanu pēdējo 20 gadu laikā, izraksts aptuveni viens miljons kubikmetru (m3) ostas grunts, kas ir viena trešdaļa no plānotā kopējā apjoma, liecina pašvaldības informācija.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Ostas padziļināšanas darbus veic Beļģijas kompānija “Jan De Nul N.V.”, kas iesniedza saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu ar zemāko cenu Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) izsludinātajā iepirkumā par būvdarbu veikšanu Liepājas ostas akvatorijā. Līguma summa ir 24,5 miljoni eiro, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli, un darbi tika sākti šā gada janvārī.

Pirmo Liepājas ostas padziļināšanu īstenoja 1999.gadā, kad kuģu ceļu izraka līdz 10,5 metriem (m).
CITI ŠOBRĪD LASA

Tas deva iespēju Liepājas ostai pilnvērtīgi veikt saimniecisko darbību. Otrā Liepājas ostas padziļināšana noslēdzās 2015.gadā, sasniedzot dziļuma atzīmi 12,5 m kuģu ceļos, bet 12 m Brīvostas akvatorijā, lai varētu uzņemt un apkalpot “panamax” klases kuģus.

Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš uzsvēra, ka stabilais kravu apgrozījums Liepājas ostā tikai apliecina, ka līdzšinējie ieguldījumi un īstenotie attīstības projekti bijuši pārdomāti un pamatoti.

Liepājas ostas padziļināšana līdz 14 metriem un kuģu enkurvietas izbūve ostas iekšējā reidā uzlabos “panamax” klases kuģu iekraušanas drošību un efektivitāti, nodrošinot maksimāli iespējamās kravas iekraušanu kuģī.

Eiropas Savienības Kohēzijas projekta “Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošana” mērķis ir navigācijas drošības līmeņa paaugstināšana, nodrošinot lieltonnāžas kuģu piekraušanu ostas iekšējā reidā. Projekts paredz kuģošanas kanāla pagarināšanu līdz aptuveni sešiem kilometriem un padziļināšanu līdz 14,5 m, ostas vidus vārtu padziļināšanu un to galvu zemūdens daļas pārbūvi un stiprināšanu. Tāpat plānoti darbi, lai padziļinātu kuģu ceļus priekšostas akvatorijā līdz 14 metriem, Brīvostas viļņlauža un Sadalošā mola pārbūvi, Brīvostas mola atjaunošanu un kuģu enkurošanas/tauvošanas vietas izbūve pie Brīvostas Sadalošā mola.

Plānots, ka rakšanas darbus pabeigs vēl šogad, lai jau rudenī līdz ar graudaugu sezonu varētu ostas stividorkompānijas veiksmīgi strādāt un iekraut kuģos maksimālo kravas daudzumu. Projekta gaitā plānots izsmelt grunti aptuveni trīs miljonu m3 apjomā, vēstīja Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks infrastruktūras jautājumos Arnis Mazalis.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.