Liepājas krustojumā pirmais viedais luksofors valstī par gandrīz 40% samazinājis satiksmes pārkāpumus 20
Kopš šā gada marta beigām, kad Liepājā – Uliha un Robežu ielas krustojumā – oficiāli sāka darboties ar LMT mašīnredzes risinājumu aprīkotā viedā satiksmes kontroles iekārta, šajā krustojumā par 40% samazinājies pārkāpumu skaits un uzlabojusies satiksmes drošība, tā portālam LA.LV pavēstīja uzņēmuma “LMT” Sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Valdis Jalinskis.
Liepājā uzstādītais viedais luksofors ir pirmais šāda tipa risinājums Latvijā, kas oficiāli iekļauts satiksmes uzraudzības sistēmā un fiksēto informāciju par autovadītājiem, kuri šķērsojuši krustojumu pie sarkanās gaismas, nodod Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) un Pašvaldības policijas datubāzēm, lai pārkāpējiem tiktu piemērots administratīvais sods.
Viedais risinājums testa režīmā minētajā krustojumā darbojas jau kopš 2019. gada rudens, taču šopavasar Liepājas pilsēta noslēgusi līgumu ar LMT par risinājuma oficiālu iekļaušanu satiksmes uzraudzības sistēmā, lai uzlabotu satiksmes drošību un novērstu pārkāpumus.
“Uliha un Robežu ielas krustojums jau ilgstoši Liepājā bija tāds kā satiksmes karstais punkts, kur, neskatoties uz dažādiem drošības risinājumiem, turpināja notikt viena avārija pēc otras. Viedais luksofors pāris mēnešu laikā šeit ievērojami uzlabojis ceļu satiksmes kultūru, ļaujot uz ielas drošāk justies kā gājējiem, tā autobraucējiem. Pārliecinošie rezultāti rāda, ka mērķis veicināt drošību pilsētā ir sasniegts, un ir skaidrs, ka šīs tehnoloģijas Liepājā ir uz palikšanu,” tā savukārt atzīst Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs Gunārs Ansiņš.
Viedais luksofors spēj veikt dažādas funkcijas: tas atpazīst un klasificē objektus, nosaka to trajektoriju un atrašanās vietu, atpazīst un nolasa pārkāpēju automašīnu numurus, spēj noteikt luksofora signālu. To veido īpaši konfigurēts, ar datorredzes algoritmiem aprīkots minidators, divas augstas izšķirtspējas videokameras, tīkla aprīkojums, stiprinājumi un LMT izstrādāta programmatūra.
Balstoties uz šo pašu risinājumu, iespējams veidot arī jaunus algoritmus, kas spēj noteikt citus pārkāpumu veidus – braukšanu pa sabiedriskā transporta joslu, apstāšanos krustojumā, neatļautus pagriezienus, vilciena pārbrauktuvju neatļautu šķērsošanu, braukšanu pretēji pa vienvirziena ielu, sastrēgumu apbraukšanu pa apmalēm, braukšanu bez ķiverēm A kategorijas transportlīdzekļiem, OCTA un tehniskās apskates pārkāpumus pēc numurzīmes.
“Esam gandarīti par acīmredzamajiem rezultātiem satiksmes uzlabošanā un ceram, ka arī citas pašvaldības sāks apzināties šāda risinājuma lietderību. Arī Rīgai šāds risinājums ar papildinātu funkcionalitāti ļoti noderētu, īpaši šobrīd, kad ielu remontu un lielu sastrēgumu laikā braukšanai tiek izmantotas arī sabiedriskā transporta joslas. Bieži vien, iebraucot krustojumā, autovadītājs tur arī paliek, vēl vairāk bloķējot jau tā lēno satiksmi, nemaz nerunājot par bīstamām situācijām, ko rada krustojuma šķērsošana pie sarkanās gaismas,” tā pauž “LMT” prezidents Juris Binde.