Vakar bija pulcējušies ap 20 Liepājas autobusu parka šoferi, lai lemtu, ko darīt, lai darba devējs ievēro likumu un darbinieku prasības.
Vakar bija pulcējušies ap 20 Liepājas autobusu parka šoferi, lai lemtu, ko darīt, lai darba devējs ievēro likumu un darbinieku prasības.
Foto – Modris Helds

Liepājas autobusu šoferi briest streikam 2

Trešdien, 10. maijā, Liepājas Jūrnieku centra konferenču zālē ap 20 Liepājas autobusu parka (LAP) šoferi bija pulcējušies, lai lemtu, ko darīt, lai darba devējs ievēro likumu un darbinieku prasības.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Apspriede notika kopā ar nozares arodbiedrības vadību – Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrības LAKRS valdes priekšsēdētāju Juri Kalniņu. Sarunas temats – samilzušās šoferu ikdienas darba problēmas: Eiropas regulām neatbilstoša darba stundu uzskaite (reāli nostrādātas 15 – 18 stundas, uzskaitītas – 9), pārkāpumi autobusu vadītāju darba un atpūtas laika noteikšanā, darba samaksas “necaurspīdīgais” un sarežģītais modelis, autobusu tehniskais stāvoklis. Tāpat darbinieki apšauba LAP meitasuzņēmumu “LAP Serviss” un SIA “Rumba Tours” izveides lietderību un likumību.

Šī bija jau otrā tikšanās, iepriekšējo reizi darbinieki uz tikšanos bija aicinājuši arī uzņēmuma vadītāju LAP valdes locekli un izpilddirektoru Māri Ārbergu. Diemžēl vienošanās par koplīguma slēgšanu starp darbiniekiem, ko pārstāv arodbiedrība, un darba devēju nav panākta. Vēl vairāk – kā pastāstīja Kalniņš un apstiprināja LAKRS paspārnē esošās LAP arodbiedrības (uzņēmumā ir arī otra arodbiedrības organizācija) vadītājs Agris Laugalis – uz pērn 7. novembrī rakstiski izteikto aicinājumu slēgt koplīgumu darba devējs joprojām nav sniedzis atbildi! 17. martā darba devējam piedāvāts koplīguma projekts, ar kuru bija jāiepazīstas un jāsniedz atbilde mēneša laikā, taču arī tādas nav. “Ir tikai baumas, ka darba devējs aicina pie sevis darbinieku pārstāvjus un liek parakstīt kaut kādus papīrus.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Juris Kalniņš aicināja šoferus neparakstīt nekādus dokumentus, jo darba devēja pienākums, un to nosaka Darba likums, ir visas pārrunas risināt tikai ar arodbiedrību vai tās pilnvarotiem pārstāvjiem.Pret pašvaldībai daļēji piederošā uzņēmuma darbinieku problēmām vienaldzīga ir arī Liepājas dome, kurā LAP arodbiedrība 6. aprīlī jau otrreiz vērsusies ar vēstuli. Tāpat atbildi nav devusi Valsts darba inspekcija, pie kuras arodbiedrība vērsusies 7. aprīlī. Neoficiāli gan zināms, ka inspekcija Autobusu parkā bijusi un pieprasījusi uzņēmuma vadību sniegt atbildes.

“Esam rīkojušies precīzi atbilstoši Darba likumam, korekti, un ir pilnīgi skaidrs, ka darba devējs likumu var neievērot un tam nekādu seku nav,” atzina Kalniņš.

Kādu lēmumu pieņems Autobusu parka darbinieki, vēl nav zināms, taču, spriežot pēc sanākušo noskaņojuma, dusmas ir lielākas par bailēm no sekām, kādas varētu radīt lēmums sākt streiku. Laugalis atzina, ka uz viņiem skatās arī citi uzņēmumi un ir iespējams, ka streika gadījumā pievienosies arī, piemēram, “Nordekas” darbinieki, kuru situācija gan esot krietni labāka.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.