Risto Josts ir Vanemuines teātra galvenais diriģents, kā arī Igaunijas Nacionālās operas diriģents un kopš 2013. gada vada Tallinas kamerorķestri.
Risto Josts ir Vanemuines teātra galvenais diriģents, kā arī Igaunijas Nacionālās operas diriģents un kopš 2013. gada vada Tallinas kamerorķestri.
Publicitātes foto

Liepājā viesosies izcilais igauņu diriģents Risto Josts 1

Anita Bormane, “Kultūrzīmes”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Piektdien, 3. decembrī, Liepājas koncertzālē “Lielais dzintars” Liepājas Simfoniskais orķestris (LSO) muzicēs izcilā igauņu diriģenta Risto Josta vadībā. Līdzās igauņu komponista Heino Ellera simfoniskajai poēmai “Rītausma”, kā arī Žana Sibēliusa Pirmajai simfonijai programmā iekļauts Riharda Dubras darba pirmatskaņojums – skanēs viņa komponētais Koncerts divām dāmām ar kamerorķestri, solo izpildot LSO mūziķēm Dārtai Tisenkopfai-Muselli un Martai Kauliņai-Pelnēnai.

Patlaban Risto Josts ir Vanemuines teātra galvenais diriģents, kā arī Igaunijas Nacionālās operas diriģents un kopš 2013. gada vada Tallinas kamerorķestri. Koncerts notiks gan ar publiku klātienē, gan arī video tiešraidē “Biļešu paradīzē”.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Mītpoētiskie tēli”. Šāds nosaukums ir jaunai izstādei, kas apskatāma Rīgā, Pulka ielā 8, Latvijas Nacionālā mākslas muzeja jaunajā pastāvīgajā ārtelpā pie Muzeju krātuves. Septiņu granīta skulptūru ekspozīcija iepazīstina ar 20. gs. otrās puses mākslas darbiem, kurus veidojuši tēlnieki Laimonis Blumbergs, Ojārs Feldbergs, Lilija Līce, Ojārs Siliņš, Juris Zihmanis un Zenta Zvāra.

Izlasi vienojošais motīvs aicina ieskatīties, kā Latvijas folklorai, mitoloģijai, literatūrai un dabai nozīmīgi personāži un parādības atklājas tēlniecībā. Visi darbi atspoguļo savam laikam raksturīgo akmens tēlniecības tradīciju: vispārinātas, skaidras formas, kas izceļ cietā un ārkārtīgi skaistā materi­āla – granīta – īpašības. Katra skulptūra uzlūkojama kā atsevišķs dārgakmens, kas gan vēsta par laikmetu, kurā tas radīts, gan parāda autora rokrakstu un darbā risināto motīvu.

Trīs visumi un “Sinfonietta Rīga”. Piektdien, 3. decembrī, Lielajā ģildē un sestdien, 4. decembrī, Latgales vēstniecībā “Gors” diriģents Normunds Šnē un kamerorķestris “Sinfonietta Rīga” aicina uz koncertu “Bēthovens, Vasks un Auznieka Koncerts elektriskajai ģitārai”.

Programmā cits citam līdzās likti trīs neatkarīgi mūzikas visumi: vācu klasiķa Ludviga van Bēthovena Latvijā reti atskaņotās “Lielās fūgas” pārlikums stīgu orķestrim, Pētera Vaska vitāli enerģiskais opuss “Musica Appasionata”, tomēr jo īpaši tiek gaidīts Krista Auznieka jaundarba “Apvārsnis kamolā” pirmatskaņojums, kas pie klausītājiem nonāks vien ar trešo piegājienu.

To atskaņojot, solistes godā latviešu publikas priekšā stāsies Amerikas koncertmākslinieku ģildes konkursa laureāte, virtuozā un kritiķu apdziedātā korejiešu izcelsmes ģitāriste Dži Dži.

“Mana stāsta līnija ir apvārsnis un es kaut kur pa vidu starp piedzimšanu un nāvi,” par savu jaundarbu teic K. Auznieks.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.