Liepājā sāk pagarināt tramvaja līniju līdz Ezerkrastam 0
Liepājā vakar svinīgi tika uzsākta tramvaja līnijas pagarināšana, pavēstīja Liepājas domes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls. Tramvaja līnijas izbūvei piesaistīts Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums 85% apmērā no kopējās projekta naudas.
Pārējos projektam nepieciešamos 15% no kopējās summas nodrošina uzņēmums “Liepājas tramvajs”. Realizējot projektu, Liepājā būs jauna tramvaja līnija gandrīz divu kilometru garumā līdz Ezerkrastam.
19. martā tika noslēgts līgums ar uzņēmumu “Skonto būve” par jaunās tramvaja līnijas Liepājā būvdarbu veikšanu par 6,4 miljoniem latu. Atbilstoši projekta pašreizējiem termiņiem līnijas izbūve ir jāpabeidz līdz šā gada beigām.
Vienlaikus paredzēta esošo nepieciešamo inženierkomunikāciju izbūve un rekonstrukcija – siltumtrases rekonstrukcija, gāzes vada apvalkcauruļu izbūve, vājstrāvu tīklu, ūdens apgādes un kanalizācijas, elektroapgādes tīklu rekonstrukcija un izbūve, kā arī teritorijas labiekārtošana. Projekts paredz arī vides pieejamības risinājumus cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem.
“Liepājas tramvaja līnijas pagarināšanas projekts ir vērienīgs un nozīmīgs, jo veicinās vides un pilsētas infrastruktūras sakārtošanu jaunās trases maršrutā. Turpmāk pārvietošanās ar tramvaju būs vēl ērtāka tiem vairāk nekā 11 000 liepājnieku, kuri dzīvo Ezerkrastā, taču projekts ļaus sakārtot arī esošās tramvaja līnijas posmus, tātad ieguvēji būs visi liepājnieki,” vakar pavēstīja Uldis Sesks, Liepājas pilsētas domes priekšsēdētājs.
Guntis Rāvis, “Skonto būves” valdes priekšsēdētājs: “Rēķinoties ar liepājnieku ērtībām, izbūvēt jaunu tramvaja līniju 1,8 km garumā esam apņēmušies samērā īsā laika periodā – pusgada laikā. Šī būs pirmā no jauna izbūvētā tramvaja līnija pēc Latvijas neatkarības atgūšanas, un “Skonto būve” ir lepna realizēt gadu desmitiem plānotu projektu.”
Uzziņa Pirmo zirgu tramvaju Latvijā atklāja Rīgā 1882. gadā. Pirmo elektriskā tramvaja līniju Latvijā atklāja Liepājā 1899. gada 18. septembrī. Rīgā elektrisko tramvaju ieviesa 1901. gadā. Liepāja ir pirmā pilsēta, kurā pēc Latvijas neatkarības atgūšanas tiks izbūvēta jauna tramvaja līnija. |