Režisors Elmārs Seņkovs gatavojas debijai uz Liepājas teātra skatuves ar izrādi “Runā, Šekspīr!”, kuru veido kopā ar dramaturģi Rasu Bugavičuti-Pēci.
Režisors Elmārs Seņkovs gatavojas debijai uz Liepājas teātra skatuves ar izrādi “Runā, Šekspīr!”, kuru veido kopā ar dramaturģi Rasu Bugavičuti-Pēci.
Foto: Ieva Leiniša/LETA

Liepāja sāk ar latviešu mūziklu 0

Jaunajā sezonā Liepājas teātrī būs astoņi jauniestudējumi un strādās astoņi režisori. Kā sacīja teātra direktors Herberts Laukšteins, sezona tiks sākta nedēļu vēlāk – nevis 7., kā sākotnēji bija iecerēts, bet 14. septembrī, lai sezonas pirmā jauniestudējuma “Purva bridējs ugunī” režisors Regnārs Vaivars būtu pilnīgi pārliecināts, ka sasniedzis to, ko vēlējies.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Veselam
tad ir pareizi ēst hurmas – ar vai bez mizas? Uztura speciālistiem ir kategoriska atbilde
Lasīt citas ziņas

2011. gadā Liepājas teātrī tika iestudēts Kārļa Lāča mūzikls “Pūt, vējiņi!”, kuru teātra kritiķe Silvija Radzobe nosauca par pirmo īsto latviešu nacionālo mūziklu. Tagad, pēc astoņiem gadiem, top nākamais nacionālais mūzikls – komponista Kārļa Lāča un režisora Regnāra Vaivara kopdarbs pēc Rūdolfa Blaumaņa darbu motīviem “Purva bridējs ugunī”. Regnārs Vaivars šim iestudējumam ir ne tikai režisors, bet arī libreta un dzejas autors, kā arī scenārists. Darbs esot sarežģīts, tajā iesaistīti 24 aktieri, arī astoņi Liepājas Universitātes aktiermākslas studenti.

“Pūt, vējiņi!” nēsāts piecus gadus, atcerējās Herberts Laukšteins, un līdzīgi bijis ar šo darbu – arī tas idejas līmenī apspriests kopš brīža, kad piedzima doma, kas varētu būt nākamais latviešu mūzikls. Pēdējos divus gadus domu nēsājis Regnārs Vaivars, tiekoties ar vairākiem mūzikas radītājiem, līdz apstājušies pie komponista Kārļa Lāča, kurš nu esot atvēzējies vareni. “Pūt, vējiņos!” viņa rakstītā mūzika bijusi divbalsīga, bet jaunajā mūziklā ir arī četrbalsīgi numuri. Tas ir diezgan liels izaicinājums teātrim, bet no pēdējo trīsdesmit gadu laikā tieši Liepājas teātrim skolotajiem aktieru kursiem šis, kurš patlaban mācās aktieru meistarību Liepājas Universitātē, vokāli ir visspēcīgākais. Un tas varbūt ir arī viens no iemesliem, kādēļ Kārlis Lācis muzikālo darbu tā sarežģījis. Liepājas teātra skatuve šim darbam esot par mazu, visi iespējamie koridori pilni ar zirgiem – bez zirga šajā stāstā neiztikt – un dažādiem aksesuāriem….

CITI ŠOBRĪD LASA

“Izrāde ir par tiem nelaimīgajiem cilvēkiem, kuri savā nelaimē spēj būt ļoti laimīgi,” sacīja režisors Regnārs Vaivars”, “to redzot, viņus sāk apskaust arī laimīgie cilvēki un paši sāk vēlēties būt tikpat nelaimīgi. Izrāde ir par paaudžu pārmantojamību, par to, ka Kristīnēm dzims arvien jaunas un jaunas Kristīnes. Droši vien tā arī vajag, bet neuztraucieties, jādomā, arī tas ir Dieva nodoms… Izrāde par tiem nelaimīgajiem cilvēkiem, kuriem palaimējies saslimt vienam ar otru…”

Agnese Jēkabsone savu varoni raksturo šādi: “Mana Kristīne būs ļoti stipra, bet arī ievainojama, kaislīga, silta un vēsa, tik tuva, bet reizē arī neaizsniedzama, tik vienkārša, vitāla un dzīva. Ceru, ka mana varone iestudējumā lauzīs un mainīs skatītāju klasisko priekšstatu par Blaumaņa Kristīni…”

Savukārt aktieris Sandis Pēcis, kurš iestudējumā atveidos Akmentiņu, teic: “Mans tēls būs tāds, uz ko latvietim patiesībā vajadzētu tiekties, lai neesam čīkstuļi, lai par mums nerunā, ka velkam lejā tos, kas mēģina kāpt augšā. Akmentiņš zina, ko var, vēlas izdarīt un to arī dara.”

Edgara lomā redzēsim Dailes teātra aktieri Gintu Grāveli, kurš uz Liepājas teātra skatuves spēlēs pirmo reizi. “Centīsimies tikt vaļā no stereotipa par Edgaru kā nesaprasto lāga vīru dzērāju,” viņš stāsta, “pavisam no dzeršanas ligas Edgaru atbrīvot nevaram, bet mūsu redzējumā viņš daudz vairāk rīkojas, ir gatavs lietas risināt. Kā dziesmas tekstā – laiks beidzot rīkoties, pēc tam parunās… Ķeroties pie šīs lomas, biju ļoti nobijies, īstenībā tās bailes tepat vēl iekšā sēž, bet ar to esmu ticis galā, jo izaicinājums ir mests, es to ļoti kāri noķēru un vaļā nelaidīšu.”

Visnotaļ interesanta varētu būt režisora Elmāra Seņkova debija uz Liepājas teātra skatuves ar izrādi “Runā, Šekspīr!”, kuru viņš kopā ar dramaturģi Rasu Bugavičuti-Pēci veido pēc Viljama Šekspīra darbu motīviem un kurā Ričarda Trešā loma uzticēta Inesei Kučinskai. Rasa Bugavičute-Pēce strādā arī pie darba “Vienaldzības gadsimts”, kuru iestudēs viesis no Krievijas Aleksandrs Moločņikovs. Režisors ir jauns, šobrīd Losandželosā uzņem kārtējo filmu. Nāk no Pēterburgas, beidzis Maskavas Valsts teātra mākslas institūtu (GITIS) un, pēc teātra direktora Herberta Laukšteina vārdiem, esot jauns brīvdomīgs cilvēks, kuru nevar “pieķemmēt”, tāpēc neērts. Pēc astoņu gadu pārtraukuma Liepājas teātrī atgriezīsies režisors no Lietuvas Rolands Atkočūns, veidojot izrādi “Pilnīgi svešinieki” pēc Paolo Dženovēzes slavenās filmas (“Perfetti sconosciuti”, Itālija, 2016). Režisors Viesturs Meikšāns iestudēs Mihaila Ļermontova “Dēmonu” un pēc divdesmit gadu pārtraukuma ar Ferdinanda Bruknera “Jaunības sāpēm” atgriezīsies režisore Māra Ķimele.

Reklāma
Reklāma

Trijos Liepājas teātra uzvedumos uz skatuves būs dzīvā mūzika. Elmārs Seņkovs atklāja, ka viņa iestudējumā ap Šekspīru uz skatuves būs trīs ērģelnieces un viens bundzinieks.

Liepājas teātris 2018./2019. gada sezonā

* Nospēlētas 225 izrādes (ar viesizrādēm).

* Visvairāk spēlētās izrādes – “Precības” (režisors Sergejs Zemļanskis, repertuārā jau 3. sezonu, nospēlēta 17 reizes), “Liepāja – Latvijas galvaspilsēta” (rež. Viesturs Sīlis, 15 reizes), “Polianna” (rež. Dž. Dž. Džilindžers, 15 reizes), “Paldies tev, draudziņ” (rež. Dž. Dž. Džilindžers, 14 reizes).

* 112. sezonas visvairāk nodarbinātais aktieris – Sandis Pēcis, kurš uz skatuves kāpis 130 reizes.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.