Foto – Shutterstock

Lielbritānijā aizliedz reklāmas ar “kaitnieciskiem dzimumu stereotipiem” 0

Lielbritānijā no piektdienas aizliegtas reklāmas, kurās attēloti “kaitnieciski dzimumu stereotipi”, kas var aizvainot.

Reklāma
Reklāma
“Vecrīgā visu nakti ārdījās tūkstošiem iebraucēju no Āzijas un Āfrikas. Kad mums pārstās melot?” Soctīklos asa diskusija par Vecgada naktī redzēto
Kokteilis
Manikīrs, kas izskatās dārgi un smalki: 5 varianti, ko izvēlas biznesa sievietes
Desmit gadus veca meitene izveido pati savu biznesu, kļūstot par miljonāri. Tagad viņa apsver iespēju doties pensijā jau 15 gados
Lasīt citas ziņas

Reklāmas standartu pārvaldes aizliegums nozīmē, ka turpmāk reklāmu veidotāji nedrīkstēs attēlot, piemēram, sievieti, kas nespēj novietot stāvēšanai automašīnu, vai vīrieti, kas nespēj nomainīt autiņbiksītes, vai meitenes, kas ir mazāk izglītotas nekā zēni.

Aizliegums neattieksies uz atsevišķiem stereotipiskiem scenārijiem, kas, kā atzīts, nevar aizvainot lielu daļu sabiedrības, piemēram, sieviete veic uzkopšanas darbus vai vīrietis nodarbojas ar amatniecību.

CITI ŠOBRĪD LASA
“Kaitnieciski dzimumu stereotipi reklāmās var veicināt nevienlīdzību sabiedrībā, par ko maksājam mēs visi,”

lēmumu pamatoja britu Reklāmas standartu pārvaldes vadītājs Gajs Pārkers.

“Vienkārši sakot, secinājām, ka atsevišķs portretējums reklāmās laika gaitā daļēji var ierobežot cilvēku potenciālu,” viņš paskaidroja.

“Sieviešu un vīriešu, mūsu ekonomikas un sabiedrības interesēs ir tas, ka reklāmdevēji izvairās no šiem novecojušajiem attēlojumiem, un esam priecīgi, ka nozare jau ir sākusi reaģēt,” sacīja pārvaldes vadītājs.

Viena no problemātiskām reklāmām, uz ko norādīja pārvalde, ir 2017.gadā televīzijā pārraidītā zīdaiņu piena maisījuma “Aptamil” reklāma, kurā meitenīte izaug un kļūst par balerīnu, bet zēni kļūst par inženieriem un alpīnistiem.

Pārvalde atklāja, ka daļa vecāku “jautāja, kādēļ šie stereotipi ir nepieciešami, jūtot, ka [reklāmā] trūkst dzimumu lomu dažādības un tās neatbilst reālajai dzīvei”.

Citā reklāmā, kam uzmanību pievērsa britu Reklāmas standartu pārvalde, redzams vīrietis, kas atpūšas, kamēr sieviete vienīgā uzņemas atbildību par visas ģimenes radītās nekārtības sakopšanu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.