Lielāko reklāmas melu sacensībā Vācijā uzvar “CocaCola” 0
Ziemassvētki ir dāvanu un diemžēl arī reklāmas uzbāzīgas laiks. Gada noslēgumā Vācijā bāzētā nevalstiskā organizācija “Foodwatch”, kas seko līdzi pārtikas produktu kvalitātei, sarīkojusi interneta balsojumu par 2018. gada lielākajiem “reklāmas meliem”. Ar to iespējams iepazīties vietnē
Pavisam balsojumā piedalījušies 70 000 patērētāji, un tajā ar 30 % pārliecinoši uzvarējis kompānijas “CocaCola” ražotais īpašais „Smartwater“.
un maksā veselus 1, 65 eiro litrā. Pati “Foodwatch” to raksturo kā “psiholoģisku triku”. Patiesi, nāk prātā citāts no “jauno krievu” folkloras- “kāpēc pirkt lēti, ja var pirkt dārgi?”
Otrajā vietā ar 28 % nostiprinājies vēl viens starptautiska zīmola- “Heinz”- produkts “Kids Tomato Ketchup”, tātad “bērnu kečups”. Lieta tāda ka šī sacukurotā mērce, ko dietologi neiesakot lietot bērnu uzturā, patiesībā esot pilnīgi identiska parastajam “pieaugušo” kečupam. Vienīgā atšķirība- nosaukumam pievienots vārds “bērnu”, un attiecīgi par veseliem 40 % kāpusi arī produkta cena. Interesanti, ka “bērnu kečupus” ražo arī Latvijā.
Trešajā vietā ar 16 %- saldais našķis “Corny Milch von Schwartau”, kura sastāvā, kā izpētījuši eksperti, 50 % aizņem cukurs un tauki. Ceturtajā vietā ar 14 % balsīm- “Dennree” produkts “Bratöl Olive”. Neraugoties uz vilinošo nosaukumu, olīveļļas tajā ir tikai 50 % , pārējais- parastā saulespuķu eļļa.
Piecinieku ar 12 % balsīm noslēdz “Edeka” produkts “Erbseneintopf Gut und Günstig”, tātad “labā un izdevīgā zirņu zupa”. Uz kārbas lieliem burtiem uzrakstīts “bez papildvielām un krāsvielām”, jau daudz mazākiem, tikko saredzamiem burtiņiem uzskaitītas veselas 12 ķīmiskās piedevas.
Balsojuma uzvarētājs saņem tā saucamo “Zelta vēja kūkas” balvu, apzeltītu vēja kūkas (kas līdzīga mūsu “Vecrīgai”) modeli. “CocaCola” pārstāvis Vācijā gan šogad esot atteicies to pieņemt.
Bet runājot par dāvanām- vai tiešām šodien vēl var izgudrot kaut ko jaunu nevis mobilo telefonu un visādu elektronisku rotaļlietu jomā, bet parastajā pasaulē? Izrādās, ka var. Par to pārliecinājos, uzklikšķinot uz vācu žurmalā “Der Spiegel” mājas lapā pamanītas reklāmas, kas iesaka iegādāties vēl neredzētas konstrukcijas kafijas tasi. Proti, tai ir divi nodalījumi, viens paredzēts kafijai, otrs kaut kam stiprākam- konjakam, liķierim vai šņabim. Abus nodalījumus savā starpā savieno nelieli caurumiņi, pa kuriem grādīgā dzira pamazām pievienojas kafijai.
Lūk, kā šo procesu raksturo kompānijas noalgotie reklāmas tekstu sacerētāji: “Vispirms jūt smalko un stipro espresso garšu. Bet tad viņš lēnām nāk, tas baudas pilnais brīdis, kad jūs sasniedz liķieris vai šņabis. Mazs gabaliņš itāļu dzīvesprieka uz mēles! Vēl mirklis, jūs aizverat acis un sajūtat uz savas ādas sāļo jūras gaisu…” Mārtiņš Rītiņš to visu prastu pateikt vienā teikumā- nu kas var būt labāks par šo!
Divu tasīšu komplekta cena- 25 eiro. Es gan nebrīnītos, ka šis “gabaliņš Itālijas” patiesībā ir gatavots Ķīnā.