Automašīna BMW-X3 rudenī.
Automašīna BMW-X3 rudenī.
Publicitātes foto

Lielākās summas auto iegādei aizņemas vēsajos gadalaikos 0

Līdz ar rudeni tuvojoties bērnu skolas gaitām un aktīvākam darba cēlienam, daudzās ģimenēs tiek pārcilāts jautājums par labāka, jaunāka auto iegādi. Arī “Bigbank” apkopotie dati par izsniegtajiem aizdevumiem transporta līdzekļu iegādei apliecina, ka tieši rudenī sāk pieaugt aizņemšanās apjomi automašīnas pirkšanai, kas dod iespēju nopirkt jaunāku vai lielāku auto.

Reklāma
Reklāma
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
Lasīt citas ziņas

Lietotu automašīnu iegādes paradumus Latvijā lielā mērā diktē sezonalitāte – siltajos vasaras mēnešos spēkratiem tiek tērētas mazākas summas, bet līdz ar aukstāka laika iestāšanos pircēji ir gatavi ieguldīt vairāk naudas uzticamākā auto.

Gan pagājušajā, gan šajā vasarā cilvēki auto iegādei aizņēmušies vismazākās summas. Jūlijā un augustā vidējais aizdevums vienas automašīnas iegādei bijis aptuveni 4300 eiro apjomā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pērnajā septembrī aizdevuma apjoms sāka pakāpeniski pieaugt un vidējā izsniegtā summa palielinājās par aptuveni 10%. Šī tendence turpinājās visu rudeni un sasniedza kulmināciju decembrī un janvārī, kad viena auto iegādei Bigbank klienti aizņēmās gandrīz 5300 eiro. Pēc salīdzinoša pieklusuma februārī, nākamajos divos mēnešos aizņemšanās vidējā summa atkal ievērojami pieauga, sasniedzot gadumijas līmeni. Savukārt līdz ar siltāka laika iestāšanos aizņēmumu apjoms pakāpeniski samazinājās.

«Vasaras beigas iezīmē jaunas vajadzības. Daudzi pilsētnieki siltajā laikā vairāk staigājuši kājām vai braukuši ar velosipēdu, taču nemīlīgākā gadalaikā vēlas pārsēsties komfortablākā transporta līdzeklī. Ģimenēm nepieciešams auto bērnu izvadāšanai uz skolu un interešu pulciņiem, un arī strādājošie studenti sāk aizdomāties par pirmo automašīnu, lai ātrāk nokļūtu mācību iestādē un darbavietā,» aizņemšanās cēloņus skaidro “Bigbank” Latvijas filiāles vadītājs Ģirts Kurmis

“Bieži vien cilvēki vasaras atvaļinājumos nevēlas apgrūtināt sevi ar saimniecisku jautājumu risināšanu un atliek automašīnas meklēšanu uz rudeni, taču rudenī uzrodas papildu kritēriji. Piemēram, pircēji iedomājas, ka ziemā vajadzēs paaugstinātu auto ar labāku sniega caurgājamību, kā rezultātā uzmanības lokā nonāk dārgāki auto. Uz lielāku aizņēmumu pamudina arī gaidāmais darba cēliens. Nākamais atvaļinājums un atpūtas brauciens šķietami ir tālā nākotnē, tādēļ ir sajūta, ka par auto var atļauties maksāt vairāk,” skaidro G.Kurmis.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas dati rāda, ka pirmoreiz Latvijā reģistrētas lietotas auto vidējais vecums ir aptuveni 8 gadi.

Uzziņa:
“Bigbank” AS ir Igaunijas banka, kas specializējas patēriņa kredītu un aizdevumu juridiskām personām izsniegšanā, kā arī termiņnoguldījumu pakalpojumu sniegšanā. Uzņēmums izvērsis darbību ārpus Igaunijas, izveidojot filiāles Somijā, Zviedrijā, Latvijā, Lietuvā un Spānijā, kā arī piedāvājot pārrobežu pakalpojumus Austrijā, Vācijā un Nīderlandē.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.