Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Lielākajai daļai sociālās aprūpes centru konstatētas problēmas distancēšanās nodrošināšanā 2

Lielākajai daļai sociālās aprūpes centru (SAC) bijušas problēmas nodrošināt distancēšanos, norādīts Veselības inspekcijas (VI) ziņojumā “Par sociālās aprūpes institūcijās klientiem nodrošinātās aprūpes kvalitāti”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

VI skaidro, ka Covid-19 pandēmijas laikā konstatēti nopietni trūkumi SAC izbūvē, personāla kompetencēs un pandēmijas situācijas uztverē, kā arī reaģēšanas ātrumā. Turklāt secināts, ka pretepidēmijas režīma pamatprasības ierastajām infekcijām izrādījās nepietiekamas Covid-19 pandēmijas apstākļos.

Aprīlī, veicot pārbaudes 184 ilgstošas aprūpes iestādēs, secināts, ka visas iestādes ir iepazinušās ar Veselības ministrijas un Labklājības ministrijas vadlīnijām Covid-19 izplatības ierobežošanai.

CITI ŠOBRĪD LASA

33% no 184 SAC bija iespējams izolēt personas ar apstiprinātu Covid-19 infekciju un nodrošināt atsevišķu personālu saslimušo klientu aprūpei. Taču lielākajai daļai SAC konstatēti trūkumi rekomendāciju izpildē.

90% SAC bija problēmas nodrošināt fiziskās distancēšanās pasākumus, 66% SAC bija problēmas personu ar apstiprinātu Covid-19 izolēšanas un aprūpes nodrošināšanā, 63% centru bija problēmas personāla personīgā aizsardzībā un individuālo aizsardzības līdzekļu lietošanā.

Savukārt 40% apmeklēto SAC bija problēmas veselības skrīninga pasākumu nodrošināšanā.

Distancēšanās nodrošināšanas problēmas bija galvenokārt saistītas ar to, ka nebija iespējas izsaukt dežurējošo personālu attālināti, bija apgrūtinoši organizēt personu plūsmu koplietošanas telpās, īpaši personām ar garīgā rakstura traucējumiem.

Tāpat netika nodrošināti bezkontakta termometri vai termometri klientiem individuālai lietošanai un nebija iespējams klientu gultas izvietot maksimāli attālināti, ne tuvāk par diviem metriem vienu no otras.

Savukārt pārbaudēs rudenī, VI konstatēja, ka SAC ir darījuši visu iespējamo, lai kaut minimāli ievērotu noteiktās prasības. Tāpat ir piestrādāts pie tā, lai rastu iespēju telpas pārgrupēt, pieaugot Covid-19 inficēto aprūpējamo personu skaitam, lai šīs personas izmitinātu atsevišķi no neinficētajām.

SAC, kuros to nav iespējams izdarīt, to nepieļauj telpu plānojums, nav lieku telpu vai arī SAC visas klientu vietas ir piepildītas, skaidro inspekcija.

VI secina, ka iepriekšējās prasības attiecībā uz epidemioloģisko drošību ir nepietiekamas cīņā ar jauno vīrusu un arī iespējamām citām pandēmijām nākotnē.

Reklāma
Reklāma

Tādēļ tiek norādīts, ka SAC būs jāpārstrādā rīcības plānus pretepidēmijas pasākumu nodrošināšanai un to realizācijai nepieciešamos ieguldījumus tehniskos risinājumos un personāla apmācībā, lai nodrošinātu izolāciju vismaz 50% klientu.

Kā vēstīts, no pērnā gada jūnija līdz oktobrim VI un Labklājības ministrijas apvienotā speciālistu komanda veica pārbaudi sociālās aprūpes centros. Kopumā 184 centriem tika izsūtītas divas aptaujas, turklāt 22 centros pārbaudes tika veiktas klātienē.

VI secinājusi, ka centros ir virkne dažādu ar klientu medicīnisko aprūpi saistītu trūkumu, tostarp zāļu apritē, savlaicīgā simptomu atpazīšanā un ģimenes ārstu iesaistē.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.