Lielākā atlīdzība par Latvijā reģistrētas kravas auto izraisītu avāriju – 354 000 latu 0
Laika posmā no 2000.gada līdz šim lielākā apdrošinātāju izmaksātā atlīdzība par Latvijā reģistrētas juridiskai personai piederošas kravas automašīnas izraisītu ceļu satiksmes negadījumu bijusi 354 000 latu, kas izmaksāti par 2009.gadā Itālijā notikušu ceļu satiksmes negadījumu, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati.
Pēc LTAB datiem, laika posmā no 2000.gada līdz šim lielākās izmaksātās atlīdzības par juridiskām personām piederošo kravas automašīnu izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem Latvijā bijušas 189 700 lati par 2007.gada septembrī notikušu ceļu satiksmes negadījumu, 63 400 lati par 2010.gada martā notikušu ceļu satiksmes negadījumu un 59 800 lati par 2007.gada oktobrī notikušu ceļu satiksmes negadījumu.
Savukārt par Latvijā reģistrētu juridiskajām personām piederošu kravas automašīnu ārvalstīs izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem lielākās izmaksātās atlīdzības bijušas 354 000 latu par 2009.gada aprīlī Itālijā notikušu ceļu satiksmes negadījumu, 336 500 lati par 2007.gada jūlijā Itālijā notikušu ceļu satiksmes negadījumu un 299 300 lati par 2009.gada jūnijā Vācijā notikušu ceļu satiksmes negadījumu.
Lielākās izmaksātās atlīdzības par autobusu, kas reģistrēti juridisku personu īpašumā, izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem Latvijā laika posmā no 2000.gada līdz šim bijušas 22 200 lati par 2004.gada decembrī notikušu ceļu satiksmes negadījumu, 21 500 lati par 2007.gada oktobrī notikušu ceļu satiksmes negadījumu un 21 400 lati par 2006.gada novembrī notikušu ceļu satiksmes negadījumu.
Savukārt par Latvijā reģistrētu juridiskajām personām piederošu autobusu ārvalstīs izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem lielākās izmaksātās atlīdzības bijušas 28 800 lati par 2011.gada aprīlī Nīderlandē notikušu ceļu satiksmes negadījumu, 24 300 lati par 2000.gada septembrī Polijā notikušu ceļu satiksmes negadījumu un 24 300 lati par 2006.gada novembrī Polijā notikušu ceļu satiksmes negadījumu.
Jau ziņots, ka vidējā juridiskajām personām-transportlīdzekļu īpašniekiem piešķirtā “Bonus – Malus” klase ar katru gadu samazinās, un tas nozīmē, ka juridisko personu autoparku transportlīdzekļi ar katru gadu kļūst satiksmei bīstamāki, iepriekš informēja LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.
“Fiziskām personām piederošo transportlīdzekļu vidējai “Bonus – Malus” klasei katru gadu ir tendence nedaudz palielināties, kas nozīmē, ka samazinās šo transportlīdzekļu izraisīto negadījumu skaits. Savukārt juridisko personu transportlīdzekļu “Bonus – Malus” klase ar katru gadu samazinās. Turklāt tā samazinās gan kravas autotransportam, gan autobusiem, gan arī vieglajam autotransportam,” sacīja Stengrevics. Viņš norādīja, ka juridiskajām personām piederošajiem autobusiem ir viszemākā vidējā “Bonus – Malus” klase no visiem transportlīdzekļiem, un lielā mērā tas ir tieši mikroautobusu pārvadājumu dēļ.
Pēc 15.septembrī veiktā ikgadējā pārrēķina 69% jeb 849 298 auto īpašniekiem ir tā saucamās “labās” “Bonus – Malus” klases jeb no 7.klases līdz 17.klasei. Savukārt 2% auto īpašnieku jeb 27 236 ir piešķirta kāda no “sliktajām” “Bonus – Malus” klasēm no 1.klases līdz 5.klasei. Vismaz puse no šiem auto īpašniekiem ir juridiskās personas.