“Liela daļa komunikācijas Rīgas 1.slimnīcā notiek krieviski.” Slimnīca skaidro, vai valsts valoda tiešām ir otrajā plānā? 0
Vai tiešām komunikācija Rīgas 1.slimnīcā norisinās krievu valodā? Kāds iedzīvotājs, izmantojot sociālo mediju platformu “X”, dalījies savos novērojumos.
Viņš raksta: “Liela daļa komunikācijas Rīgas 1.slimnīcā notiek krieviski gan starp māsiņām, gan starp dakteriem un māsiņām, liekot latviešiem piekāpties un diskriminējot tos. Sarunas notiek krieviski arī pacientu klātbūtnē!”
Liela daļa komunikācijas Rīgas 1.slimnīcā notiek krieviski, gan starp māsiņām, gan starp dakteriem un māsiņām, liekot latviešiem piekāpties un diskriminējot tos. Sarunas notiek krieviski arī pacientu klātbūtnē! #AtkrieviskoLatviju @liana_langa Danitāri sveicinās divās valodās!!! pic.twitter.com/xyAqFqSJqE
— Pēterītis (@Peteritis_) January 8, 2025
Sazinājāmies ar Rīgas 1.slimnīcas pārstāvjiem, lūdzot, komentēt pausto viedokli sociālajos tīklos.
Pakalpojuma attīstības un klientu apkalpošanas nodaļas vadītājs Aleksejs Molčanovs: “Rīgas 1.slimnīcā darba valoda un valoda, kādā notiek komunikācija ar pacientiem un citiem slimnīcas apmeklētājiem, viennozīmīgi ir valsts valoda, kurā runā visi darbinieki. Līdz ar to latviešu valoda tiek lietota gan ikdienas komunikācijā, gan dokumentācijas sagatavošanā. Tomēr Slimnīcā strādā dažādu nacionalitāšu profesionāļi, tostarp arī ukraiņi, kas bagātina mūsu komandu ar citādu pieredzi un zināšanām, vienlaikus apgūstot latviešu valodu.
Līdz ar to slimnīcas darbinieki savā starpā sazinās tajā valodā, kādā viņiem ir ērtāk, ja vien tas netraucē darba kvalitātei vai pacientu aprūpei. Līdz šim slimnīca nav saņēmusi nevienu pacienta vai darbinieka sūdzību par diskrimināciju latviešu valodas lietojuma dēļ.
Attiecībā uz komunikāciju ar pacientiem mūsu galvenais uzdevums ir nodrošināt, lai komunikācija būtu saprotama un ērta pacientam. Tāpēc, ja nepieciešams, darbinieki izmanto valodas, kuras prot, piemēram, angļu, krievu, vācu, franču, lietuviešu un citas. Mūsu komandā ir bijuši darbinieki, kas pārvalda arī zīmju valodu. Šī daudzveidība palīdz labāk nodrošināt individuālu pieeju katram pacientam.
Vienlaikus slimnīcā nav noteikta prasība darbiniekiem nodrošināt komunikāciju svešvalodā, kuru darbinieks nepārvalda. Ievērojot Pacientu tiesību likumā noteikto, arī slimnīca savos iekšējos normatīvos ir noteikusi, ka komunikāciju ar apmeklētājiem tiek nodrošināta valsts valodā, bet svešvalodā tikai tad, ja darbinieks to pārvalda.
Rīgas 1.slimnīca vienmēr iestājas par cieņpilnu attieksmi un vienlīdzīgu pieeju visiem pacientiem neatkarīgi no valodas, kādā viņi runā, kā arī tur augstā godā latviešu valodu.”