Foto: LETA

“Liela daļa komunikācijas Rīgas 1.slimnīcā notiek krieviski.” Slimnīca skaidro, vai valsts valoda tiešām ir otrajā plānā? 0

Vai tiešām komunikācija Rīgas 1.slimnīcā norisinās krievu valodā? Kāds iedzīvotājs, izmantojot sociālo mediju platformu “X”, dalījies savos novērojumos.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Auns – velotrenažieris, Lauva – balets. Kuras fiziskās aktivitātes tev sagādās prieku pēc zodiaka zīmes? 1
VIDEO. Traģiskajā avārijā uz Ventspils šosejas cietuši Ventspils Mūzikas vidusskolas dziedātāji, dzīvību zaudējusi nopelniem bagātā diriģente Anitra Niedre 150
VIDEO. Alojā pazuduši medību suņi tiek atrasti kopā ar… lāci: “Nodomājām, ka nevar būt lācis, gan jau lielāks kuilis” 4
Lasīt citas ziņas

Viņš raksta: “Liela daļa komunikācijas Rīgas 1.slimnīcā notiek krieviski gan starp māsiņām, gan starp dakteriem un māsiņām, liekot latviešiem piekāpties un diskriminējot tos. Sarunas notiek krieviski arī pacientu klātbūtnē!”

CITI ŠOBRĪD LASA

Sazinājāmies ar Rīgas 1.slimnīcas pārstāvjiem, lūdzot, komentēt pausto viedokli sociālajos tīklos.

Pakalpojuma attīstības un klientu apkalpošanas nodaļas vadītājs Aleksejs Molčanovs: “Rīgas 1.slimnīcā darba valoda un valoda, kādā notiek komunikācija ar pacientiem un citiem slimnīcas apmeklētājiem, viennozīmīgi ir valsts valoda, kurā runā visi darbinieki. Līdz ar to latviešu valoda tiek lietota gan ikdienas komunikācijā, gan dokumentācijas sagatavošanā. Tomēr Slimnīcā strādā dažādu nacionalitāšu profesionāļi, tostarp arī ukraiņi, kas bagātina mūsu komandu ar citādu pieredzi un zināšanām, vienlaikus apgūstot latviešu valodu.

Līdz ar to slimnīcas darbinieki savā starpā sazinās tajā valodā, kādā viņiem ir ērtāk, ja vien tas netraucē darba kvalitātei vai pacientu aprūpei. Līdz šim slimnīca nav saņēmusi nevienu pacienta vai darbinieka sūdzību par diskrimināciju latviešu valodas lietojuma dēļ.

Attiecībā uz komunikāciju ar pacientiem mūsu galvenais uzdevums ir nodrošināt, lai komunikācija būtu saprotama un ērta pacientam. Tāpēc, ja nepieciešams, darbinieki izmanto valodas, kuras prot, piemēram, angļu, krievu, vācu, franču, lietuviešu un citas. Mūsu komandā ir bijuši darbinieki, kas pārvalda arī zīmju valodu. Šī daudzveidība palīdz labāk nodrošināt individuālu pieeju katram pacientam.

Vienlaikus slimnīcā nav noteikta prasība darbiniekiem nodrošināt komunikāciju svešvalodā, kuru darbinieks nepārvalda. Ievērojot Pacientu tiesību likumā noteikto, arī slimnīca savos iekšējos normatīvos ir noteikusi, ka komunikāciju ar apmeklētājiem tiek nodrošināta valsts valodā, bet svešvalodā tikai tad, ja darbinieks to pārvalda.

Rīgas 1.slimnīca vienmēr iestājas par cieņpilnu attieksmi un vienlīdzīgu pieeju visiem pacientiem neatkarīgi no valodas, kādā viņi runā, kā arī tur augstā godā latviešu valodu.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.