Līdz miljonam nav tālu! Cik tūkstoši līdz šim no valsts atbalsta elektroauto iegādei? 16
Izmantojot valsts atbalstu līdz šim iegādāti 235 elektroauto un mazemisiju hibrīdi, kopumā iztērējot 969 750 eiro, liecina Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta (EKII) mājaslapā pieejamā informācija.
Atbalsta programmā elektroauto vai mazemisiju hibrīda iegādei vēl pieejami 9,158 miljoni eiro.
EKII pieejamā informācija liecina, ka valsts atbalsts pieejams pie 58 auto tirgotājiem, un šobrīd iegādei pieejamas 504 automašīnas, no tām apmēram trešdaļa ir hibrīdi.
Dārgākā pieejamā automašīna ir jauna “Jaguar I-Pace S EV400”, kuras cena bez papildaprīkojuma un bez pievienotās vērtības nodokļa ir 60 000 eiro, seko jauna “Tesla Model 3 Performance” – 59 990 eiro, jauna “Peugeot e-Traveller L3 Allure 75kWh” – 59 835 eiro un lietota “Tesla Model 3 Performance” – 59 765 eiro.
Savukārt lētākā ir lietota “Volkswagen E-UP PA MOVE 82H AUT”, kuras cena bez pievienotās vērtības nodokļa ir 9250 eiro. Seko jauna “Dacia Spring” – 14 463 eiro.
Jau ziņots, ka kopējais pieejamais Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta finansējums elektroauto vai hibrīdauto iegādei bija 10 miljoni eiro. Finansējuma apmērs jauniem elektromobiļiem noteikts 4500 eiro, bet lietotiem elektromobiļiem un jauniem ārēji lādējamiem hibrīdauto – 2250 eiro.
Vienlaikus papildu atbalstu 1000 eiro apmērā var saņemt par esoša transportlīdzekļa norakstīšanu, nododot to apstrādes uzņēmumam atbilstoši Nolietotu transportlīdzekļu apsaimniekošanas likumam, kā arī ir iespēja saņemt auto tirgotāja sniegto papildu atlaidi vai citu vienu vai vairākus stimulējošus risinājumus.
Ministru kabinets 21.decembrī apstiprināja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) sagatavoto atbalsta programmu elektroauto iegāde.
Pēc VARAM rīcībā esošās informācijas, tirgū ir pieejami vismaz divi mazas klases jauni elektromobiļu modeļi ar bāzes vērtību līdz 25 000 eiro un vismaz 15 dažādi mazas, vidējas, apvidus un kravas klases elektromobiļu modeļi ar bāzes vērtību līdz 40 000 eiro. Mašīnu ar iekšdedzes dzinējiem piedāvājumā gan ir būtiski vairāk un tās ir lētākās.
Ņemot vērā pieejamā finansējuma apjomu, VARAM prognozēja, ka kopējais iegādāto elektromobiļu un ārēji lādējamu hibrīdauto skaits varētu sasniegt 3800, kā rezultātā siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājums ar konkursa ietvaros iegādātajiem transportlīdzekļiem būtu ap 9800 tonnu CO2 gadā jeb 49 000 tonnu CO2 piecu gadu monitoringa periodā.