Lidsabiedrība “airBaltic” atklāj, cik lielus zaudējumus tai radījusi Covid-19 pandēmija 1
Papildināta plkst.12.47.
Latvijas nacionālās aviokompānijas “airBaltic” koncerna apgrozījums Covid-19 pandēmijas ietekmē šogad pirmajā pusgadā samazinājies par 63,6% – līdz 78,713 miljoniem eiro, savukārt koncerna zaudējumi pieauguši teju septiņas reizes un veidoja 184,77 miljonus eiro, liecina uzņēmuma publiskotā informācija.
Pārējie koncerna ieņēmumi veidoja 3,81 miljonu eiro, kas ir pieaugums par 19,1% salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmo pusgadu. Tāpēc kopējie “airBaltic” koncerna ieņēmumi 2020.gada pirmajos sešos mēnešos bija 82,523 miljoni eiro, kas ir par 62,3% mazāki nekā gadu iepriekš.
Lidsabiedrības pārstāvji aģentūru LETA informēja, ka Covid-19 krīzes laikā “airBaltic” piedzīvoja ievērojamu ieņēmumu un pārvadāto pasažieru skaita kritumu.
“Mēs šo gadu iesākām stabili, turpinot ilgtspējīgu izaugsmi gan janvārī, gan februārī, taču turpmākajos mēnešos nozare piedzīvoja lielāko krīzi aviācijas vēsturē. Tās rezultātā “airBaltic” bija spiesta uz 62 dienām apturēt lidojumus, kā arī kopumā ievērojami saruka pieprasījums pēc tiem,” pauda “airBaltic” valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.
Viņš skaidroja, ka, lai cīnītos ar šo krīzi, “airBaltic” operatīvi samazināja darbības apjomu un izmaksas, koriģēja biznesa plānu “Destination 2025 Clean”, kā arī nodrošināja finansējumu no saviem akcionāriem. “Pateicoties tam, brīdī, kad tirgus atkopsies, mēs būsim labā pozīcijā, lai pilnībā atjaunotu lidojumus ar mūsu efektīvo “Airbus A220-300″ floti,” uzsvēra Gauss.
Vadības ziņojumā norādīts, ka pēc lidojumu atsākšanas maijā un rezervāciju pieauguma jūnijā, jūlijā “airBaltic” būtiski palielināja savu kapacitāti, sasniedzot 2000 lidojumus mēnesī un pārvadājot 150 000 pasažieru. Jūlija beigās gan izaugsme ir kļuvusi lēnāka, jo vairākās Eiropas valstīs atkal reģistrēts Covid-19 inficēto skaita pieaugums. Tas negatīvi ietekmē tuvākajā nākotnē paredzētos lidojumus un ir rezultējies ar lidojumu atcelšanu uz galamērķiem, kas Slimību profilakses un kontroles centram (SPKC) nešķiet gana droši.
Eiropas aviācijas tirgus nākotne saglabājas neskaidra, tāpēc prognozēt 2020.gada otrās puses rezultāts būtu pāragri, tomēr līdz ko aviācijas tirgus atlabs, “airBaltic” būšot gatava pilnībā izmantot savas priekšrocības.
Jau vēstīts, ka šogad pirmajā pusgadā “airBaltic” pārvadāja 810 317 pasažierus, kas Covid-19 ietekmē bija par 64% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Savukārt veikto lidojumu skaits samazinājās par 58% līdz 12 501 lidojumam.
LETA jau ziņoja, ka “airBaltic” auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 503,281 miljons eiro, kas ir par 23,1% vairāk nekā 2018.gadā, taču kompānija cieta zaudējumus 7,729 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš.
Latvijas valstij pieder 96,14% balsstiesību “airBaltic” kapitālā, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam “Aircraft Leasing 1” – 3,86%.