Lidostas vadība tiesas spriedumu bija nolēmusi izprast diezgan savdabīgi: barjera un ceļa zīmes tika demontētas, bet barjeras vietā ceļu aizšķērso betona bluķis; piekļuve taksometru stāvvietai pie ielidošanas termināļa organizēta citā vietā, kur iebraukt atļauts tikai ar atļaujām.
Lidostas vadība tiesas spriedumu bija nolēmusi izprast diezgan savdabīgi: barjera un ceļa zīmes tika demontētas, bet barjeras vietā ceļu aizšķērso betona bluķis; piekļuve taksometru stāvvietai pie ielidošanas termināļa organizēta citā vietā, kur iebraukt atļauts tikai ar atļaujām.
Foto – Dainis Bušmanis

Piesedzas ar drošības pasākumiem 8


Gan lidostas “Rīga” vadība, gan arī Satiksmes ministrija tiesai oficiāli skaidrojušas – sūdzības iesniedzēja argumenti neesot vērā ņemami, jo Administratīvās apgabaltiesas 2016. gada 30. maija spriedums taču esot izpildīts. Tomēr tiesa nu ir nolēmusi citādi, īpaši norādot, ka spriedumam, kas stājies spēkā, “ir likuma spēks, visiem tas ir obligāts un pret to jāizturas ar tādu pašu cieņu kā pret likumu” ikvienam – arī valsts kapitālsabiedrības un ministrijas vadībai.

Reklāma
Reklāma
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
DHL lidmašīnas avārija Viļņā: traģisks negadījums vai Krievijas sabotāža? Publicēta pilotu un lidojuma kontrolieru saruna pirms traģēdijas… 168
Mājas
Ideālais banānu uzglabāšanas veids – tie nekļūs melni nedēļām ilgi
Lasīt citas ziņas

“VAS “Starptautiskā lidosta “Rīga”” apzināti nav izpildījusi Administratīvās apgabaltiesas 2016. gada 30. maija spriedumu un faktiski turpina tās pašas darbības, kuras apgabaltiesa jau atzina par nepamatotām, līdz ar ko VAS “Starptautiskā lidosta “Rīga” apzināti turpina ignorēt Administratīvās apgabaltiesas spriedumā norādīto un regulēt taksometru pakalpojumu sniegšanu,” konstatējusi tiesa.

Lidostas vadība gan tiesai apgalvojusi, ka tā esot “veikusi riska novērtējumus taksometru stāvēšanas joslai (korporatīvajai klientu zonai)” un rezultātā “pieņēmusi lēmumu ne tikai novērot un patrulēt minētajā teritorijā, bet arī nodrošināt citus kontroles pasākumus”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Taču šie pasākumi jau atkal ir bijuši tādi, kas devuši priekšrocības divām lidostas vadības iemīļotajām kompānijām: “Piekļuve minētai teritorijai ir tikai personām, kurām atbilstoši 2017. gada 7. augusta Korporatīvās klientu zonas lietošanas noteikumiem KD 1417 NI ir izsniegta caurlaide/piekļuve, un persona, kura minētajā zonā sniedz taksometru pārvadāšanas pakalpojumus, ir noslēgusi noteikumos minēto vienošanos ar VAS “Starptautiskā lidosta “Rīga”.”

Tiesu nav pārliecinājis arī šis arguments – lidostas vadība nebija iesniegusi objektīvus pierādījumus tam, ka riska novērtējums būtu veikts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un ka kompetentā valsts institūcija būtu uzdevusi par pienākumu lidostai izveidot tieši šādu caurlaižu sistēmu drošības pasākumu veikšanai.

Piekļuves tiesības par 12 664 eiro

Turklāt tiesa konstatējusi, ka lidosta joprojām nav atteikusies no vēlmes nopelnīt uz taksometru rēķina: “Secināms, ka piekļuves tiesību iegūšana taksometru stāvēšanas joslai pie lidostas termināļa, no kuras pasažieri dodas projām no lidostas (pie atlidošanas) jeb t. s. “zelta kilometram”, turpina būt maksas pakalpojums. Vienīgā atšķirība no iepriekšējiem noteikumiem ir tāda, ka šobrīd šīs piekļuves tiesības var iegūt arī fiziska persona par maksu (maksa gadā 12 664,80 eiro bez PVN).”

Šī alkatība tad arī ir galīgi sagrāvusi lidostas izredzes apiet tiesas spriedumu ar līkumu – Administratīvā apgabaltiesa konstatējusi, ka lidostas “Rīga” caurlaižu sistēma ir tikusi izveidota nevis drošības pasākumiem, bet gan komerciālos nolūkos, lai regulētu taksometru pakalpojumu sniegšanu. “Apgabaltiesa secina, ka norādītā naudas summa ir tāda, kas šīs piekļuves tiesības faktiski liedz,” vēl piebilsts jaunajā nolēmumā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.