Meklē jaunus izaugsmes ceļus 0
E. Poruks vērš uzmanību, ka globālā mērogā “Air Baltic” iniciatīva būtu maznozīmīga, ja tā būtu vienīgā. Patlaban ir apstiprināts 15 ES dalībvalstu lidostu saraksts, kur nākamo trīs gadu laikā obligāti ir jāievieš zaļie satiksmes noteikumi. Šajā sarakstā ir iekļautas vislielākās lidostas, Rīgai zaļai nav obligāti jābūt. Tomēr “E–GEN” projekts šo iespēju nodrošinās, iespējams, jau nākamo 12 mēnešu laikā. “Pēc tam kad būs notikusi Latvijas gaisa telpas pārplānošana,” precizē E. Poruks.
“Air Baltic” eksperti arīdzan vērš uzmanību, ka ar līdzšinējo aktīvo darbošanos dabas aizsardzībā Latvijas nacionālajai lidsabiedrībai nebūs steigā jāievieš jaunie nosacījumi, kad tie kļūs obligāti. “Air Baltic”, ņemot vērā, ka tā ir neliela lidsabiedrība, zaļos nosacījumus var ieviest ātrāk nekā lielās aviokompānijas. Uz jautājumu, kāpēc zaļie satiksmes noteikumi lidostās nav ieviesti agrāk, J. Vanags atbild: “Aviācija ir ļoti konservatīva nozare. Tā gadu desmitiem izmanto vien tās tehnoloģijas, kas ir, tā teikt, “ūdensdrošas” un pārbaudītas. Globālo pozicionēšanas sistēmu (GPS) aviācijā pilnvērtīgi neizmanto vēl līdz šai dienai. Aviācijas izpratnē tā ir jauna, nepilnīgi pārbaudīta tehnoloģija. Aviācijā vadās pēc 100% drošības principa. Par simts procentiem drošs ir tas, kas ir pilnīgi pārbaudīts.”
Šajā mēnesī Starptautiskās Gaisa transporta asociācijas (IATA) sanāksmē Dublinā nolemts, ka visa pasaules aviācija atbalsta globālu izmešu samazināšanas mehānismu un no 2020. gada tālāku izaugsmi balstīs tā, lai izmeši neradītu dabai papildu slodzi. Apņemšanās arīdzan paredz, ka 2050. gadā izmešu daudzums aviācijas nozarē būs samazināts uz pusi no 2005. gada līmeņa. “Tas nenozīmē, ka lidsabiedrības pēkšņi tērēs mazāk degvielas. Tas nozīmē, ka tās atradīs tādas izaugsmes formas, kur izmešus kompensē ar biodegvielu vai ar citiem mehānismiem,” skaidro J. Vanags.