Lidosta “Rīga”skaidro, kādēļ pie drošības kontroles zonas veidojas milzīgas rindas 1
Šodien Lidostā “Rīgā” pie drošības kontroles zonas veidojās milzu rinda, par ko daudzi pasažieri nekavējās paust savu sašutumu sociālajos tīklos, norādot, ka lidostas darbiniekiem par šo darbu maksā mazas algas, vainojot daudzos reisus īsā laika posmā u.c.
Lidostas “Rīga” pārstāve Laura Karnīte norāda uz vairākiem iemesliem, kādēļ veidojas rindas.
Audzis pasažieru skaits
Pasažieru skaits lidostā “Rīga” šogad, salīdzinājumā ar pagājušo gadu, ir pieaudzis par gandrīz 11,5% (operatīvie dati par 9 mēnešiem). Vidēji lidosta “Rīga” apkalpo 12 000 pasažieru dienā, 600 – 1000 pasažieru stundā.
Lai gan lidosta pēdējos gados ir paplašinājusi drošības kontroles zonu ar vairākām līnijām un pašlaik strādā pie risinājumiem, lai izveidotu vēl papildus līnijas, šāda pasažieru plūsma jūtami pārsniedz vecās lidostas termināļa publiskās daļas kapacitāti.
Nevienmērīgs lidojumu sadalījums
Tāpat, ņemot vērā nacionālā pārvadātāja “airBaltic” intereses, lidostai “Rīga” ir raksturīgs nevienmērīgs lidojumu sadalījums diennakts laikā un liels tranzīta pasažieru skaits – vairāk nekā 30%.
Rindas uz drošības kontroli lidostā “Rīga” veidojas tieši šajās intensīvo lidojumu jeb “pīķa” stundās, galvenokārt no rītiem, laika posmā no plkst. 6.00- 8.00, kad vienlaicīgi ir gan liels izlidojošo reisu skaits, gan intensīva tranzīta pasažieru plūsma ar īsiem savienojuma laikiem.
Kā rāda lidostas mērījumu sistēma, šajos laika posmos drošības kontrolē stundas laikā nereti jāapkalpo gandrīz 1200 pasažieru, un tie arī ir tie brīži, kad var izveidoties rinda, kurā gaidīšanas laiks var sasniegt līdz 40 – 50 minūtēm.
Citos laika posmos gaidīšanas laiks uz drošības kontroli lidostā “Rīga” ir 5, maksimums 20 minūtes.
Trūkst darbinieku
Papildus augstāk minētajiem apstākļiem, šobrīd ir pienācis rudens vīrusu laiks, un daudzi darbinieki un viņu bērni slimo, līdz ar to padarot darbu “pīķa” stundās vēl komplicētāku.
Lidostas drošības dienesta darbinieki dara visu iespējamo, lai šajos apstākļos apkalpotu pasažierus maksimāli ātri, vienlaikus saglabājot visaugstākos drošības standartus, ņemot vērā, ka pasažieru un lidojumu drošība ir galvenā prioritāte. Tomēr pasažieriem ir jārēķinās, ka atsevišķās stundās lidostā var būt rindas.
Karnīte atgādina, ka pasažieriem būtiski ierasties lidostā savlaicīgi – vismaz divas stundas pirms lidojuma, kas ļauj mierīgi un bez steigas nokārtot pirmslidojuma procedūras un atrisināt sarežģījumus, ja tādi rodas dokumentu pārbaudes vai drošības kontroles laikā.