Foto: Timurs Subhankulovs

Lidostā “Rīga” top jauns kravu perons un loģistikas centrs. Būvdarbi lidojumus netraucēšot 0

2019.gada 1.pusgadā pasažieru skaits lidostā “Rīga” pieaudzis par gandrīz 10%, salīdzinājumā ar pērnā gada pirmajiem sešiem mēnešiem, liecina operatīvie dati par lidostas darbības rezultātiem.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Gada pirmajos sešos mēnešos lidostā “Rīga” apkalpoti vairāk nekā 3,5 miljoni pasažieru – par 9,6% vairāk nekā gadu iepriekš šajā laika posmā. No tiem gandrīz trešā daļa – 27,9% – ceļojuši tranzītā, izmantojot Rīgas lidostas piedāvātās iespējas ātri un ērti nokļūt uz vairāk nekā 100 galamērķiem Eiropā, Skandināvijā un Āzijā.

Lidojumu skaits Rīgas lidostā šā gada pirmajā pusgadā palielinājies par 3,8%, un kopumā Rīgā šogad apkalpoti vairāk nekā 41,5 tūkstoši lidojumu.
CITI ŠOBRĪD LASA

Nacionālā aviokompānija “airBaltic” pirmajā pusgadā lidostā “Rīga” apkalpojusi vairāk nekā 2 miljonus pasažieru, saglabājot neapšaubāmas līderpozīcijas ar 57,3% tirgus daļu.

Otrs lielākais pasažieru pārvadātājs Rīgā ir Īrijas zemo cenu aviokompānija “Ryanair”, kas šā gada pirmajos sešos mēnešos pārvadājusi jau vairāk nekā pusmiljonu pasažieru, ieņemot 14,3% tirgus.

Trešajā vietā ar 8,2% tirgus daļu un 290,7 tūkstošiem apkalpoto pasažieru ierindojas Ungārijas zemo cenu gaisa pārvadātājs “Wizz Air”.

“Pirmā pusgada operatīvie dati liecina, ka lidosta “Rīga” turpina izaugsmi un kļūst pievilcīgāka aizvien lielākam pasažieru skaitam. Iepriecina, ka pēc neliela krituma gada sākumā ir atsākusies divciparu izaugsme arī kravu segmentā. Šī gada maijā regulāru lidojumu programmu no Handžou Ķīnā uz Rīgu uzsāka aviosabiedrība “Atran”. Papildus, šī aviosabiedrība veic iknedēļas gaisa kravu pārvadājumus no Rīgas uz Maskavu (Vnukovo) ar tālāku iekšzemes un NVS valstu savienojumu iespēju. Šie regulārie kravas reisi dod būtisku pienesumu lidostas “Rīga” kravu apgrozījumā,” norāda lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja Ilona Līce.

Lidostā top jauns kravu perons un loģistikas centrs

I.Līce atzīmē, ka, turpinot lidostas “Rīga” lidlauka infrastruktūras attīstību, šopavasar lidostā uzsākta jauna kravu perona būvniecība, kas jau tuvākajā nākotnē ļaus ievērojami palielināt aviācijas kravu apkalpošanas kapacitāti, radot iespēju jaunu kravu pārvadātāju ienākšanai Rīgā.

Jaunā perona būvniecību veic konkursā uzvarējusī ceļu būves firma SIA “Binders”.

Kravas gaisa kuģu apkalpošanai piemērota perona izbūve ļaus lidostai “Rīga” dubultot kapacitāti kravu apkalpošanas jomā un padarīs Rīgas lidostu pievilcīgāku gaisa kravu pārvadātājiem no visas pasaules.

Jaunajā peronā atradīsies trīs lielfizelāžas gaisa kuģu stāvvietas ar fleksiblu plānojumu, nodrošinot iespēju uzņemt visu tipu kravas gaisa kuģus.

Perons būs aprīkots ar pazemes degvielas uzpildes hidrantu sistēmu, kas ļaus ievērojami palielināt gaisa kuģu apkalpošanas ātrumu un veicinās lidostas konkurētspēju starptautiskajās loģistikas ķēdēs.

Reklāma
Reklāma

“Vērtējot strauji mainīgo aviācijas kravu pārvadājumu dinamiku, ko ietekmē gan tehnoloģiju attīstība un patēriņa pieaugums, gan arī politiskie faktori, Latvijas ģeogrāfiskā atrašanās vieta vairs nav noteicošais arguments kravu plūsmu piesaistei. Šobrīd galvenā un noteicošā loma starptautisko kravu loģistikas risinājumu piesaistei un attīstībai ir zemas infrastruktūras izmaksas, augsta pakalpojumu kvalitāte, saprotamas un vienkāršas muitas procedūras, kā arī pievienotās vērtības radīšana, ko, balstoties uz inovācijām, var sniegt kravu apkalpošanā iesaistītie uzņēmumi un kontrolējošās iestādes,” norāda lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja I.Līce. “Tādēļ lidostas galvenais uzdevums ir radīt piemērotu infrastruktūru un labvēlīgu sadarbības platformu, kas veicinās jaunu kravu pārvadātāju ienākšanu un aviācijas kravu apgrozījuma pieaugumu,” uzsver uzņēmuma vadītāja.

Paralēli jaunā kravu perona būvniecībai lidosta turpina darbu pie kravu loģistikas centra attīstības. Tuvāko gadu laikā lidostas teritorijā sāks darboties jauns DHL sūtījumu apstrādes centrs, kā arī sadarbībā ar investoriem iecerēts attīstīt multifunkcionālu loģistikas centru.

Šobrīd aviācijas kravu pārvadājumu apjomu Latvijā veido četri darbības virzieni: preču ar augstu pievienoto vērtību eksports un imports, pasta un e-komercijas preču pārvadājumi, tranzīta aviācijas kravu apkalpošana un nemilitāro kravu tranzīts Starptautisko drošības atbalsta spēku (ISAF) vajadzībām izveidotajā Ziemeļu apgādes koridorā uz Afganistānu.

Kā norāda Ilona Līce, īpaši pozitīvi ir vērtējama VAS “Latvijas Pasts” iesaiste globālajā e-komercijas sūtījumu pārvadājumu segmentā, sadarbībā ar Ķīnas e-komercijas gigantu “Alibaba” un Krievijas pastu ir izveidojot sekmīgu loģistikas risinājumu, kā rezultātā kopš 2017.gada uz Rīgu tiek veikti neregulāri kravu čartera lidojumi no Ķīnas.

Latvijā sekmīgi attīstās arī DHL, TNT un UPS kurjerpasta servisi.

2018.gadā Rīgas lidosta apkalpoja 28,2 tūkstošus tonnu aviācijas kravu – par 10,7% vairāk nekā gadu iepriekš. Latvijas daļa Baltijas valstu aviācijas kravu pārvadājumu tirgū veidoja 51%.

Vērienīgie būvdarbi lidojumus netraucēs

Jaunā perona izbūves laikā lidostas ziemeļu pusē ir iežogota apmēram 95 000 m2 liela būvdarbu teritorija, lai izbūvētu speciālu infrastruktūru, kuras parametri būs atbilstoši vairāku kravas un transporta lidmašīnu vienlaicīgai uzņemšanai un manevriem.

Būvprojekts paredz perona un savienojošā manevrēšanas ceļa izbūvi no betona seguma ar kopējo apjomu – 36 770 m2, kā arī jaunu servisa ceļu izbūvi no asfaltbetona seguma ar kopējo asfaltbetona virskārtas platību – 14 970 m2.

Peronā tiks uzstādītas modernākās gaisa kuģu apkalpošanas iekārtas un aprīkojums.

CBF SIA “Binders” valdes priekšsēdētājs Aigars Sēja uzsver: “Uzņēmumam ir pieredze tik specifisku būvdarbu izpildē, iepriekš strādājot gan Lielvārdes militārā lidlauka rekonstrukcijas procesos, gan atjaunojot starptautisko lidostu “Liepāja”. Šī projekta ietvaros ļoti svarīgs apstāklis ir būvdarbu precīza organizācija, tehnoloģiju izpildes kritērijus salāgojot ar lidostas darba organizācijas un drošības prasībām. Mūsu cilvēki ir tam speciāli apmācīti, un procesu plānojam tā, lai precīzi izpildītu līgumsaistības un projekta risinājumus.”

Līgumsaistības ar būvnieku paredz būvdarbu izpildi 17 mēnešu laikā. Vērienīgo būvdarbu laikā lidostas ikdienas darba režīms netiks traucēts. Līguma summa ir 14 949 839 EUR bez PVN.

Starptautiskā lidosta “Rīga” ir strauji augošs Ziemeļeiropas gaisa satiksmes mezgls. No lidostas “Rīga” ziemas sezonā iespējams doties uz vairāk nekā 90, bet vasaras sezonā – uz vairāk nekā 100 galamērķiem, ko nodrošina 20 aviosabiedrības.

2018.gadā lidosta “Rīga” apkalpoja vairāk nekā 7 miljonus pasažieru – gandrīz pusi no kopējā Baltijas valstu avioceļotāju skaita.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.