Lidostā “Rīga” šogad apkalpos ap 6,6 miljonus pasažieru. Realitāte izskatās krietni labāka, nekā bija plāni 13
Lidostā “Rīga” apkalpoto pasažieru skaits šogad varētu sasniegt 6,6 miljonus, kas ir par 300 000 vairāk nekā sākotnēji plānots šā gada budžetā, intervijā aģentūrai LETA sacīja VAS “Starptautiskā lidosta “Rīga”” valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.
“Kopumā šo gadu mēs varētu pabeigt ar 6,6 miljoniem pasažieru. Tas ir ļoti labs rezultāts,” uzsvēra Odiņa, piebilstot, ka šā gada budžetā lidosta bija plānojusi apkalpot apmēram 6,3 miljonus pasažieru.
Odiņa norādīja, ka šobrīd rezultāti ir labāki, nekā bija plānots, tostarp līdz jūlija vidum lidostā ir apkalpoti 3,4 miljoni pasažieru, kas ir par 34% vairāk nekā pagājušajā gadā.
Tāpat Odiņa minēja, ka 2023.gada jūnijā lidostā tika apkalpoti kopumā 636 000 pasažieru, bet pirmajās divās jūlija nedēļās – 362 000 pasažieru.
Tādējādi Odiņa prognozēja, ka šogad oktobrī lidosta varētu sasniegt pagājušajā gadā kopumā apkalpoto pasažieru skaitu, kas bija 5,3 miljoni.
“Gan Covid-19 laikā, gan pēc kara sākumā Ukrainā tieši tranzīta pasažieru skaits kritās dramatiski un līdz ar to pamatīgi izjuka arī tranzīta plūsma no Rīgas lidostas. Šovasar, pateicoties jaunajiem galamērķiem, ko ir ieviesis “airBaltic” un kuri ir pievilcīgi tranzīta pasažieriem, to skaits ir būtiski palielinājies,” sacīja lidostas vadītāja.
kamēr pārējās aviokompānijas ir “Uzbekistan Airways”, “LOT” un “Lufthansa”, bet to pārvadāto tranzīta pasažieru skaits ir neliels.
Jau vēstīts, ka pērn lidostā “Rīga” tika apkalpots kopumā 5,381 miljons pasažieru, kas ir 2,3 reizes vairāk nekā gadu iepriekš, kad tika apkalpoti 2,353 miljoni pasažieru, taču par 31% mazāk nekā 2019.gadā, kad lidostā tika apkalpoti 7,798 miljoni pasažieru.
Starptautiskā lidosta “Rīga” ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs.