Lidostā gaida bagātos pasažierus 1
“FBO Riga” stiprinās Latvijas galvaspilsētu kā starptautisko aviācijas centru un radīs jaunas darba vietas, vakar pirms centra atklāšanas norādīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss. Savukārt lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētājs Andris Lapiņš piebilda – biznesa aviācija Rīgas lidostai ir vajadzīga kā “pieczvaigžņu viesnīca”. Var vēl piebilst – tā vajadzīga Latvijai tāpēc, ka cilvēki, kas atlido ar biznesa aviācijas lidaparātiem, atstāj mūsu valstī deviņas reizes vairāk naudas nekā citi pasažieri.
Tallinas un Viļņas lidostā biznesa aviācijas centru nav, tomēr, piemēram, Ženēvas lidostā to pavisam ir četri. Aviācijas biznesa centros atrodas lidmašīnas, tām šeit veic apkopi un gatavo lidojumiem. “FBO Riga” īpašnieki Romāns Starkovs un Leonīds Gorodņickis teic, ka lēmums Rīgā izveidot biznesa aviācijas centru skaidrojams ar abu uzņēmēju līdzšinējo 15 darbības gados gūto labo reputāciju, zināšanām, pieredzi, Rīgas izdevīgo ģeogrāfisko novietojumu un lidostas “Rīga” piedāvātajiem izdevīgajiem sadarbības nosacījumiem.
Lidosta “Rīga” abiem investoriem uz 25 gadiem iznomāja zemi, kur uzbūvēts apkurināms angārs 8400 m2 platībā. Angārā ir vieta deviņām vidējās klases lidmašīnām. Uzbūvēta arī biznesa aviācijas termināļa ēka 1200 m2 platībā ar auto novietni, perons ar stāvvietām biznesa lidmašīnām un helikopteru laukums. Par katru apkalpoto pasažieri lidosta no biznesa aviācijas centra saņems maksu. Tātad pārmest konkurenta atbalstīšanu nevar.
Uzņēmuma mērķa tirgi esot valstis 1500 km rādiusā no Rīgas, tostarp Centrāleiropas valstis, Ziemeļeiropas, Baltijas valstis, Krievija un citas NVS valstis. “Mēs varam piedāvāt augstas kvalitātes pakalpojumu lētāk nekā, piemēram, Šeremetjevas un Vnukovas lidosta Maskavā,” tā L. Gorodņickis. Viņš atklāja, ka lidosta “Rīga” pērn 2000 biznesa reisos apkalpoja 4500 pasažieru, no kuriem “FBO Rīga” apkalpo 60%. Nākamajos divos gados iecerēts apkalpot par 35% lidmašīnu vairāk. Puse no pasažieriem esot Rietumeiropas klienti, puse no austrumu puses.
Jaunajā aviācijas centrā ir domāts ne tikai par pasažieriem, bet arī par lidmašīnu apkalpēm. Netrūkst arī ekskluzīva dizaina telpu – terminālī atrodas arī konferenču telpa, sešas pasažieru uzgaidāmās telpas, divas VIP tikšanās telpas un mākslas galerija. Jau pavisam drīz uz temināli pārcelsies dispečeru centrs, kas pārraudzīs vairāk nekā 90 dažādu biznesa lidaparātu.
Jaunā centra izveidē ir ieguldīti 12,5 miljoni eiro. Visus darbus, tostarp projektēšanas un dizaina veidošanu, jaunajā centrā veica Latvijas uzņēmēji. Turklāt sadarbība turpinās. Piemēram, pasažieri ēdienu pirms lidojuma varēs pasūtīt pazīstamā pavāra Mārtiņa Rītiņa profesionāļiem.
R. Starkovs teic, ka biznesa aviācijas nozare visā pasaulē aug. Šogad Eiropā šajā nozarē paredz 1% lielu izaugsmi.
Patlaban jaunais terminālis nodarbina 70 darbinieku, tostarp augstas kvalifikācijas aviācijas ekspertus. Visi darbinieki esot Latvijas iedzīvotāji. Jauno maiņu viņiem gatavo Rīgas Tehniskā universitāte. Jaunais terminālis pakāpeniski varētu radīt vēl 60 jaunas darba vietas, sola tā īpašnieki.