Lidojums kavējas, bagāža pazudusi… Kā ceļotājiem risināt negaidītas ķibeles? 0
Eiropas Regula
Mēs ar sievu esam lieli ceļotāji. Pēdējā laikā bieži izmantojam dažādus izdevīgus lidojumu piedāvājumus. Nesen dzirdējām ziņu, ka aviokompānijas “Lufthansa” lidostu darbinieku streika dēļ tika atcelti vairāki avioreisi. Mums šovasar gaidāms lidojums tieši ar šo kompāniju, tāpēc vēlamies uzzināt, ko darīt, ja lidojums kavējas vai tiek atcelts. Kādas ir pasažieru tiesības, kad var prasīt kompensācijas? Kā rīkoties, ja pazūd bagāža? SERGEJS RĪGĀ
Ja pasažieriem pret pašu gribu atsaka iekāpšanu lidmašīnā, lidojums kavējas vai ir atcelts, viņu tiesības nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regula Nr. 261/2004, kas paredz kopīgus noteikumus par kompensācijām un atbalstu šādos gadījumos. Regula attiecas uz pasažieriem, kas izlido no kādas lidostas vai uz to ES dalībvalsts teritorijā, ja vien šajā valstī jau nav saņemta atlīdzība vai kompensācija un par pasažieriem nav parūpējušies, kā arī ja reisu apkalpojošais gaisa pārvadātājs ir Kopienas pārvadātājs.
Regula neattiecas uz pasažieriem, kas ceļo bez maksas vai par samazinātu biļešu cenu, kas sabiedrībai nav tieši vai netieši pieejama. Tomēr tā attiecas uz pasažieriem, kuru biļetes ir izsniegtas saskaņā ar aviopārvadātāja vai ceļojuma rīkotāja noteiktu biežu lidojumu programmu vai citu komerciālu programmu.