2000. – 2015. gads 0
2015: “Germanwings” reiss nr. 9525 – konfidencialitāte svarīgāka par drošību
“Germanwings” lidmašīna “Airbus A320” bija ceļā no Barselonas un Diseldorfu, taču labos laika apstākļos nogāzās Francijas Alpos. “Melnās” kastes ieraksti atklāja, ka otrais pilots Andreass Lubics ieslēdzies kabīnē un apzināti triecis lidaparātu klintīs. Lubics ilgstoši cieta no smagas depresijas un bija apmeklējis desmitiem ārstu. Divas nedēļas pirms katastrofas pilotam ieteikts ārstēties psihiatriskajā slimnīcā, un viņš nemaz nedrīkstēja strādāt. “Germanwings” īpašnieks, lidsabiedrība “Lufthansa” par pilota veselību neko nezināja, jo ārsti, ievērojot konfidencialitātes prasības, par to neziņoja. Katastrofā gāja bojā 150 cilvēku.
2014: “Malaysia Airlines” reiss nr. 370 – mīkla joprojām nav atrisināta
“Malaysia Airlines” “Boeing 777” pazuda 2014.gada martā, apmēram stundas lidojumā no Kualalumpuras. Lidmašīna atradās virs jūras starp Malaiziju un Vjetnamu, kad tā nezināmu iemeslu dēļ mainīja kursu un pazuda. Pirms tam netika fiksēti nekādi trauksmes signāli. Kaut arī Madagaskarā, Austrālijai piederošajā Ķenguru salā, Dienvidāfrikā, Maurīcijā, Mozambikā un Reinjonā atrastas atlūzas, kas, iespējams, varētu būt no pazudušās lidmašīnas, pārliecinošu ziņu par 239 cilvēku likteni nav joprojām.
Dažas stundas pēc došanās ceļā no Riodežaneiro uz Parīzi ar “Airbus A330” pazuda jebkādi sakari. Pēdējā zināmā atrašanās vieta – virs Atlantijas okeāna, divu līdz četru dienu braucienā ar kuģi līdz tuvākajai ostai. Pagāja gandrīz divi gadi, līdz tika atrasta lielākā daļa atlūzu un atgūti dati no “melnajām” kastēm. Lidmašīna lidojusi cauri negaisa mākoņiem, taču nekas neliecināja par ārkārtas situāciju. Francijas varas iestādes paziņoja, ka apledojusi ātruma noteikšanas iekārta, tādēļ atslēdzies autopilots un lidmašīna sākusi strauji krist. Vēlāk gan atklājās, ka pilots pirms tam bija gulējis vien stundu, jo ar draudzeni pavadījis romantisku nakti. Bojā gāja 228 pasažieri, 74 cilvēku mirstīgās atliekas nav atrastas.