Foto – LETA

Lēmumi pret negadījumiem 0

Vakar notika valsts augstākās par satiksmes drošību atbildīgās institūcijas pēdējā šīgada sēde. Lēmumu protokols garš, un tā tīrraksts avīzes tapšanas laikā vēl nebija gatavs. Tādēļ pagaidām tikai īsi par būtiskāko.

Reklāma
Reklāma
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Lasīt citas ziņas

Lai palīdzētu šajā jomā strādājošo valsts iestāžu darbiniekiem, atsvaidzinātu viņu skatu uz problēmām, padomē turpmāk būs vairāk (trešdaļa līdzšinējo 10% vietā) nozares ekspertu un sabiedrības pārstāvju. Kas tieši – tiks izlemts līdz nākamajai sēdei.

Viens no pretendentiem uz vietu pie apspriežu galda – tieslietu eksperts Oskars Irbītis – tika aicināts runāt jau šajā sanāksmē. Un, šķiet, krietni pašķobīja oficiāli valdošo priekšstatu par pārkāptiem ātruma limitiem kā svarīgāko negadījumu iemeslu. Irbīša apkopotie ekspertīžu dati liecina – tikai 16 procentos gadījumu šis ir galvenais un būtiskākais cēlonis. Padomes lēmums – darbu pie negadījumu cēloņu izpētes turpināt, apvienojot VP, CSDD, izmeklētāju un ekspertu centienus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pretrunīgi vērtēto CSDD priekšlikumu paaugstināt minimālos sodus par ātruma pārsniegšanu padome atbalstīja, uzdeva direkcijai jaunā gada sākumā pabeigt darbu pie attiecīgām izmaiņām APK. Kad tas tiks pabeigts par “plus 10 – 20 km/h” agrāko piecu latu vietā nāksies maksāt 14 eiro. Tāpat paredzēt likumā iestrādāt auto konfiskāciju kā soda mēru gadījumos, kad vadītāja reibuma pakāpe pārsniedz 1,5 promiles.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.