Lembergs: Vilcienu iepirkumā viss notiek, kā lēmusi valdība 0

Vilcienu iepirkumu konkursā viss notiek tā, kā lēmusi valdība, – intervijā “Neatkarīgajai Rīta Avīzei” saka Ventspils domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs (Latvijai un Ventspilij).

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
Lasīt citas ziņas

Viņš uzsver, ka konkursam vajadzēja beigties 2011.gada vasarā, bet to apturēja valdība. Un arī tagad līguma slēgšanas procedūru vada tieši valdība. “Viss notiek tā, kā valdība ir lēmusi,” norāda Lembergs.

Pēc Lemberga teiktā, šajā iepirkumā nevarot vainot ne bijušo satiksmes ministru Uldi Auguli (ZZS), ne bijušo ekonomikas un satiksmes ministru Kasparu Gerhardu (VL-TB/LNNK), “mani vai vēl kādu”.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Uz vilcienu projektu es skatījos skeptiski: vai tie, kas vēlēsies izmantot šos modernos, dārgos vilcienus, spēs samaksāt biļetes cenu? Ja nevarēs samaksāt, tad starpību nāksies segt Latvijas nodokļu maksātājiem. Tad nākamais jautājums: kāpēc tie, kuri brauks ar šiem vilcieniem, saņems nodokļu dotāciju, bet tie, kas nebrauks, – nesaņems? Kāpēc, piemēram, Dundagas iedzīvotājam jādāvina nauda Rīgas un Pierīgas pasažieriem? No otras puses – šādam projektam ir ilglaicīga stratēģiska nākotne. Bet vai Latvija spējīga tādu projektu novadīt? Izskatās šaubīgi,” par projektu izsakās Lembergs.

Jau ziņots, ka AS “Pasažieru vilciens” valdē iecelts Aigars Štokenbergs. Pēc portāla “pietiek.com” domām, Štokenbergs šim amatam izraudzīts, lai “izshēmotu” veidu, kā “Vienotība” varētu “ielekt aizejošā vagonā” un iegūt ietekmi pār simtiem miljonu vērto jauno pasažieru vilcienu iepirkumu, kas līdz šim saistījies ar Ventspils mēra Aivara Lemberga (“Latvijai un Ventspilij!”) “patronāžu”.

Jau ziņots, ka šodien Satiksmes ministrijas (SM), Pasažieru vilciens (PV) un Finanšu ministrijas (FM) pārstāvji tiksies ar Eiropas Komisijas (EK) pārstāvjiem, lai noskaidrotu komisijas viedokli par jauno vilcienu iepirkuma līgumu.

Kā ziņots, EK brīdinājusi Latviju, ka, turpinot īstenot PV un Spānijas uzņēmuma “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A.” (CAF) parakstīto jauno pasažieru vilcienu piegādes līgumu, tai var pašai nākties maksāt 100 miljonus latu, kuri iepirkumā paredzēti kā ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums.

Vēstulē uzsvērts, ka, turpinot īstenot parakstīto līgumu, valsts iestādes ne tikai pārkāps ES publisko iepirkumu noteikumus, bet arī var tikt izskatīta iespēja piemērot finanšu korekciju 100% apmērā, proti, Latvijas pusei pašai nāktos segt 100 miljonus latu, kuri paredzēti kā līdzfinansējums no Kohēzijas fonda.

EK aicina Latvijas institūcijas rast situācijai alternatīvas un pieņemt nepieciešamos lēmumus.

Kā ziņots, satiksmes ministrs Aivis Ronis pēc sarunas ar jauno PV valdes priekšsēdētāju Arti Birkmani uzdevis šīs nedēļas laikā kopīgi ar CAF rast risinājumu risku mazināšanai Eiropas finansējuma saņemšanai jauno vilcienu iepirkumā.

Reklāma
Reklāma

Kā biznesa portālu “Nozare.lv” informēja ministra biroja vadītājs Freidenfelds, PV pārstāvjiem piektdien jātiekas ar EK pārstāvjiem un jānoskaidro viedoklis par iepriekšējās PV valdes noslēgto līgumu ritošā sastāva modernizācijā.

Atkarībā no EK komentāriem PV valdei vai nu jāvirza esošais projekts, vai arī jāpiedāvā alternatīvi risinājumi SM un valdībai.

Jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu).

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.