LDz var zaudēt 3,2 miljonus ES fondu naudas 0
Finanšu ministrijas Eiropas Savienības fondu revīzijas departaments auditā konstatējis pārkāpumus “Latvijas dzelzceļa” (LDz) īstenotajā sliežu ceļu būves projektā, tādēļ uzņēmums var zaudēt 3 238 000 latu ES Kohēzijas fonda līdzfinansējuma, vēsta laikraksts “Dienas Bizness”.
Pārkāpumi esot atklāti sliežu iepirkumos, kas veikti otrā sliežu ceļa būvniecības projektā posmā Skrīveri-Krustpils. Pēc revizoru domām, iepirkuma līgumā esot veikti būtiski grozījumi, mainot maksāšanas kārtību.
Tikmēr LDz vadītās Uģis Magonis laikrakstam paudis pārliecību, ka uzņēmums nekādus pārkāpumus nav veicis. LDz ir gatavs tiesāties, lai līdzfinansējumu nezaudētu.
Piegādātājam ticis samaksāts 10%, nevis sākotnēji paredzētais 5% avanss. Tas, pēc Magoņa teiktā, darīts tāpēc, ka tobrīd samazinājušās visas cenas un LDz vēlējies veikt visu materiālu optimālus iepirkumus.
Kā biznesa portālam “Nozare.lv” norādīja Satiksmes ministrijā (SM), tā lūgusi Finanšu ministrijai sniegt informāciju, uz kuras pamata sniegts ierosinājums par LDz no ES fonda piešķiramo līdzekļu korekciju jeb samazināšanu. Par konkrētu tālāko rīcību SM varēšot informēt pēc saņemtās informācijas izvērtēšanas. SM atbilstoši Administratīvā procesa likumā norādītajam kā atbildīgā iestāde varētu sagatavot tiesisku un pamatotu lēmumu un pamatot korekcijas apmēru.
Kā ziņots, otrā sliežu ceļa būvniecība posmā Skrīveri – Krustpils tika sākta 2010.gadā. No Kohēzijas fonda tiek līdzfinansētie vēl viens LDz projekts – tiek būvēta stacija “Bolderāja 2” ar savienojošo sliežu ceļu uz Krievu salas termināliem Rīgas ostā.
Šogad LDz meitas kompānija “LDz Cargo” plāno transportēt kopumā 60-65 miljonu tonnu kravu.