LDz saņēmis sešus piedāvājumus dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijai 0
Turpinot VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) infrastruktūras uzlabošanu, LDz izsludinātajā atklātajā konkursā par 22 staciju un pieturas punktu modernizācijas projektēšanu ir saņemti seši piedāvājumi.
Īstenojot projektu, tiks veidota pasažieriem pieejama, ērta un droša dzelzceļa infrastruktūra.
Iepirkuma komisija uzsākusi darbu pie iesniegto piedāvājumu izvērtēšanas, lai noteiktu konkursa uzvarētāju, ar kuru tiks slēgts līgums par būvprojektu izstrādi.
Projekta „Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija” mērķis ir paaugstināt dzelzceļa pasažieru pārvadājumu kvalitāti un efektivitāti, kompleksi modernizējot dzelzceļa publisko infrastruktūru, t.sk., izbūvējot paaugstinātās pasažieru platformas, ar pasažieru pārvadājumiem saistīto dzelzceļa infrastruktūru, t.sk. platformas nojumes ar soliņiem un atkritumu urnām, nojumes – paviljonus atsevišķās stacijās, LED apgaismojumu stacijas teritorijā un piekļuves infrastruktūras elementus – gājēju celiņus, velo celiņus.
Modernizējamo staciju saraksts ir izvēlēts saskaņā ar “Indikatīvo dzelzceļa infrastruktūras attīstības plānu 2018. – 2022. gadam”, kas apstiprināts ar Ministru kabineta 2018. gada 6. novembra rīkojumu Nr. 588 un ņemot vērā plānoto finansējumu.
Līdz 2023.gada beigām plānots modernizēt šādas dzelzceļa pasažieru stacijas:
– dzelzceļa iecirknī Rīga – Jelgava: Atgāzene, BA Turība, Tīraine, Baloži, Jaunolaine, Dalbe, Cena, Ozolnieki
– dzelzceļa iecirknī Torņkalns – Tukums II: Priedaine, Jaundubulti, Kūdra, Ķemeri, Milzkalne, Tukums I, Tukums II
– dzelzceļa iecirknī Zemitāni – Skulte: Zemitāni, Brasa, Vecāķi, Kalngale, Carnikava, Pabaži, Saulkrasti
Projektēšana ir pirmais solis projekta īstenošanā. Tam sekos būvdarbu veikšana, kā arī apziņošanas audio un vizuālās informācijas sistēmas ierīkošana un videonovērošanas sistēmas uzstādīšana uz pasažieru platformām un staciju ēkās.
Būvprojektos tiks ieplānotas vietas, kur būs iespējams pieslēgt biļešu iegādes/ validēšanas aparātus vai citas iekārtas, piemēram, kafijas tirdzniecības vai bankas automātu, atkarībā no vajadzībām un komersantu piedāvājuma, kā arī paredzētas elektro automobiļu uzlādes vietas.
Būvprojektu izstrādē tiks ievēroti universālā dizaina principi, un tiks nodrošinātas arī pasažieru ar invaliditāti un pasažieru ar ierobežotām pārvietošanās spējām vajadzības.
Projektu plānots īstenot Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” prioritārā virziena “Ilgtspējīga transporta sistēma” 6.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti” 6.2.1.2. pasākuma “Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve” ietvaros, piesaistot ES Kohēzijas fonda līdzfinansējumu.
Lai staciju modernizācijas projektā maksimāli ievērotu būtiskākās sabiedrības vajadzības, LDz ir uzsācis arī diskusijas ar ekspertiem no invalīdu un viņu draugu apvienības „Apeirons”, “Latvijas Riteņbraucēju apvienības”, kā arī pilsētplānošanas ekspertiem.
Lai turpinātu apzināt sabiedrības viedokļus un ierosinājumus par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras modernizāciju, arī turpmāk ikviens interesents tiek aicināts rakstīt uz īpaši šim nolūkam izveidotu e-pasta adresi [email protected].
VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”. LDz ir saņēmis Ilgtspējas indeksa Platīna novērtējumu, ka arī ierindojas starp pieciem vērtīgākajiem un vislabāk pārvaldītājiem Latvijas uzņēmumiem “Prudentia” un “Nasdaq Riga” ik gadu veidotajā sarakstā.