LDz prezidents sāk pildīt UIC Eiropas reģionālās asamblejas pirmā viceprezidenta amata pienākumus 0
Ja starpvalstu attiecības un sadarbību globāli koordinē Apvienoto Nāciju Organizācija (ANO), tad dzelzceļa nozarē – Starptautiskā dzelzceļu savienība (UIC). No šā gada janvāra VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš ir sācis pildīt UIC Eiropas reģionālās asamblejas pirmā viceprezidenta pienākumus.
LDz prezidents E.Bērziņš atzīmē: “Mana ievēlēšana viceprezidenta amatā parāda to, ka Latvijas pieredze dzelzceļa nozarē tiek novērtēta starptautiskā līmenī. Būtiski, ka manu kandidatūru atbalstīja gan Rietumvalstu, gan Austrumvalstu pārstāvji. Tas nozīmē, ka Latvija var spēlēt labu starpnieka lomu starp dažādām sistēmām, atrodot vislabākos ekonomiskos risinājumus gan vienai, gan otrai pusei. No Eiropas varam mācīties par pasažieru pārvadājumiem, tikmēr Eiropa no mums – par kravu pārvadājumiem pa atšķirīgo 1520mm sliežu sistēmu.”
“Darbojoties augstajā amatā, mana prioritāte būs Latvijas transporta nozares interešu aizstāvība, taču neaizmirstot par organizācijas primāro funkciju – koordinēt sadarbību starp dažādu valstu dzelzceļiem,” papildina LDz prezidents.
E. Bērziņa kandidatūru izvirzīja UIC Vadības komiteja un to 2018.gada 6.decembrī apstiprināja Parīzē notiekošajā UIC Eiropas reģionālās asamblejas sanāksmē. Eiropas reģionālā asambleja sastāv no 122 biedriem, pārstāvot 39 valstis.
E.Bērziņš kopš pagājušā gada sākuma ir arī UIC Vadības komitejas loceklis.
UIC ir senākā un tradīcijām bagātākā starptautiskā dzelzceļu organizācija, kura dibināta 1922. gadā, un jau tās darbības pirmsākumos par pilntiesīgu šīs organizācijas locekli kļuva arī Latvijas Dzelzceļu virsvalde. LDz atjaunoja Latvijas pārstāvniecību UIC 1992. gadā.
UIC koordinē sadarbību aktuālajos jautājumos starp dzelzceļiem pasaules līmenī, veicinot dzelzceļu sistēmu saskaņotu darbību. Organizācija apvieno 194 biedrus no visas pasaules un tās dalībnieki regulāri tiek informēti par galvenajām norisēm, dokumentāciju un jaunām regulām, kas ļauj paredzēt tiesiskās un tehniskās izmaiņas nozarē, kā arī ikvienam organizācijas biedram ir iespēja paust savu pozīciju un sekmēt dzelzceļa nozares konkurētspēju paaugstinošas normatīvās bāzes izveidi.